پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مهتا رضویان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۲-۰۷-۱۴۰۲

زرد شدن و ریختن برگهای آمستل کینگ ویژه

تعداد بازدید ۹۹

سلام وقت بخیر،من یه ماهه آمستل کینگ گرفتم،سه هفته ست که داخل خاکش مورچه ث یه چیزهایی خیلی ریز کرم رنگ دیدم،از یه محلول افت کش استفاده کردم که روی سطح خاک گفتن ابپاشی کنم،الان هنوز مورچه خست طوری که ۴-۵تا مورچه اطراف گلدون ریخته و مردن و برگهاش اول قهو ه ای و زرد میشن و میریزن.و دو روزه که یه چیزهایی شبیه ساقه خشک شده کوچیک روی زمین نزدیک گلدون در حد ۳-۴ تا ریخته. ابیاریش رو تصریبا دو بار در هفته میدم جوری که خاکش بدستم نچسبه اب میدم و غبارپاشی میکنم و کنار پنجره در مقابل نور غیر مستقیم هست و پنجره هم براش باز میکنم،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۰۲ ۱۸:۳۲:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . در اقدام اول ابتدا سنگها را از روی خاک بردارید و با توجه به عمقی که گلدان دارد بهتر است در بین دو آبیاری حداقل یک سوم خاک خشک شده باشد و بعد گیاه را آبیاری کنید و به اندازه ای در گلدان آب بریزید که چند قطره از ته گلدان خارج شود . باید از اینکه زهکشی ته گلدان به درستی انجام شده ، اطمینان حاصل کنید .

۱۴۰۲-۰۷-۰۲ ۱۹:۵۷:۵۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گلدانی که برای این گیاه انتخاب کردید مناسب با سایز گیاه نیست و بهتر بود از گلدانی با دهانه ی گشادتر و عمق کمتر ، استفاده میکردید .

۱۴۰۲-۰۷-۰۲ ۱۹:۵۹:۱۳

مهتا رضویان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۲-۰۷-۱۴۰۲

سنگها رو خیلی وقته برداشتم الان باتوجه به مشکل الانش،چه کاری باید انجام بدم که خوب بشه؟

۱۴۰۲-۰۷-۰۲ ۲۲:۵۹:۲۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

فعلا تنها کاری که میتوانید انجام دهید کنترل آبیاری است . البته در صورتی که گیاه آفت نداشته باشد . اگر مشاهده کردید که وضعیت گیاه رو به وخامت است حتما باید گلدان را تعویض کنید و از گلدان مناسب استفاده کنید. آیا خاک گلدان کوکوپیت و پرلیت است؟ یا خاک برگ ؟

۱۴۰۲-۰۷-۰۴ ۲۰:۳۱:۴۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@