پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

عرفان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۷-۱۴۰۲

گل اریکا ویژه

تعداد بازدید ۹۲

سلام خسته نباشید من یک گلدان اریکا یک ماه پیش خریدم که روی ساقه آن لکه‌های ریز سیاه است و در بعضی قسمت‌های ساقه گل ساقه سیاه رنگ و زبر شده. توی خاک گلدان هزارپای سفید و قهوه‌ای بود که با سم مالاتیون یک سی سی در یک لیتر آب حل کردم و به هر گلدان یک لیوان یکبار مصرف دادم ولی نتیجه نگرفتم بعد از ۳ هفته سم آیکون ۱۰ (یک بسته را در ۵ لیتر آب حل کردم) را به مقدار یک لیوان به صورت آبیاری به خاک دادم ولی هنوز هزارپای سفید دارد البته تعدادشان کمتر شده روی خاک حشرات ریز سفید حرکت می‌کنند که پرواز نمی‌کنند. گیاه شروع به خشک شدن از نوک برگ‌ها کرده و یک شاخه کاملاً خشک شده هفته دو بار آب آب می‌دهم هر بار یک لیوان یکبار مصرف آبیاری انجام می‌دهم و گل کنار پنجره جنوبیست و آفتاب مستقیم نمی‌گیرد. طبق دستور کارشناس قارچ کش اکسی کلرور مس ۳۵ درصد یک چهارم قاشق چای‌خوری در یک لیتر آب حل کردم و اسپری پاشی کردم به برگ و ساقه ولی لکه‌های سیاه از بین نرفتند اطراف گل هم به جای جزیره ظرف آب گذاشتم برای تامین رطوبت گل. با توجه به توضیحات گفته شده لطفاً راهنماییم کنید

۱۴۰۲-۰۷-۰۷ ۱۵:۵۰:۵۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید

۱۴۰۲-۰۷-۰۷ ۲۱:۲۹:۵۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۱۴:۵۲:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لکه های روی ساقه قارچ هستند و از بین نمیروند اما با کنترل رطوبت و تهویه و استفاده از قارچ کش ، میتواند باعث کنترل بیماری و از پیشرفت آن جلوگیری شود . گلدان را کمی با فاصله از پنجره قرار دهید . برای کنترل رطوبت روش جزیره بهترین گزینه است اما اگر دمای محیط کم باشد و محیط خنک باشد ، رطوبت میتواند باعث تشدید بیماری شود . برای آبیاری اجازه‌ دهید خاک گلدان نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید به اندازه ای که چند قطره آب از زیر گلدان خارج شود . برای تقویتش ماهی یکبار بهش کود کلات آهن بدید و از هیچ کود یا سم دیگری فعلا استفاده نکنید . با توجه به وجود هزارپا ، رطولت خاک یا محیط زیاد است . بهتر است فعلا رطوبت را کم کنید و زمانی که مشکلات گیاه برطرف شد دوباره رطوبترسانی را به طریق جزیره انجام دهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۱۵:۱۳:۱۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@