پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سمانه کامیاب

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۷-۱۴۰۲

علت زردشدن شاخه افوربیا ویژه

تعداد بازدید ۹۸

گیاه من ۲تا از شاخه هاش زردشده و نرم،یکیو با چاقو بریدم و جدا کردم،اما یکیش مونده روی همون بخش زردشده هم نقطه های برجسته دراومده دلیل اصلیشو بهم بگین لطفا و اینکه کلا قد گیاه بیشتراز ۱مترو ۲۰ نیس ولی اگر به میله ای که داخل گلدون گذاشتم نبندم،کج میشه و انگار میخواد بیفته

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۸:۴۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر آیا گیاه در هوای آزاد قرار دارد ؟ لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت هستش؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۲۷:۰۶

سمانه کامیاب

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۷-۱۴۰۲

سلام، هوای آزاد نه، در محیط خونه ست کلا آبیاری هم زمانی بودکه با سیخ چوبی نگاه میکردم،خاک کاملا خشک شده درحد نصف بطری ۱/۵ لیتری آب میدادم فقط اوایل خریدن گیاه هر ۳/۴روز یک بار آبپاشی هم میکردم روی گیاه

۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۱۲:۵۸:۳۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

افوربیا ها در نیمه ی اول سال باید در هوای آزاد نگهداری شوند . در آن زمان اگر روی تنه ی گیاه آب بریزد ، اگر گیاه در معرض نور مستقیم قرار نداشته باشد، ایرادی ندارد . در نیمه ی دوم سال باید به داخل و محیطی پرنور منتقل شوند و آبیاری به مرور کم شود . این گیاهان در داخل منزل ، بیشتر در معرض بیماری ها قرار میگیرند . نوسان دمای محیط داخل و افراط و تفریط در آبیاری موجب تنش در گیاه شده . فعلا تنها ‌کاری که میتوانید برایش انجام دهید اینست که قسمت آلوده را حذف کنید . آبیاری را به مرور کم کنید یعنی هم با فاصله ی بیشتر انجام دهید و هم مقدار آبی که در گلدان میریزید کمتر شود . اگر از سالم بودن ریشه ی گیاه مطمئن نیستید آنرا از خاک خارج و ریشه را چک کنید . بعد از کاشت مجدد ، آبیا ی را به ۵ روز بعد موکول کنید . از ترکیب خاک کاکتوس به همراه کمی خاکبرگ ( که حاوی کوکوپیت و پرلیت نباشد) برای این ساکولنت استفاده کنید.

۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۲:۵۰:۰۴

سمانه کامیاب

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۷-۱۴۰۲

پس دلیل این زردشدن بخاطر نوسان دما و افراط و تفریط در آبیاری هستش؟ حدودا چندماه پیش درحین جابجایی گلدون،به دلیل سنگین بودنش از دستم سر خورد و گل کج شد،از اون زمان دیگه مجبورشدم به میله ببندمش طبق عکسی که فرستادم،ممکنه اونجا به ریشه آسیب واردشده باشه؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۰۱:۴۳:۳۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

ممکنه ریشه در آن زمان اسیب دیده باشد اما علت خشک شدنِ این قسمت از گیاه آسیب ریشه نیست ، البته نرم شدن گیاه میتواند بعلت افراط و تفریط در آبیاری باشد که طبیعتا ممکنست ریشه هم به این دلیل ، دچار آسیب شده باشد . آیا گیاه در قسمت بالا در حال برگزایی و رشد است ؟ و آیا قسمتهای بالا ، که تازه رشد کرده اند ، کمی نازکتر از تنه ی اصلی هستند ؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۲۰:۲۵:۲۹

سمانه کامیاب

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۷-۱۴۰۲

از زمانی که خریدم یعنی حدودا ۵ماه، رشدی نکرده و برگ جدیدی درنیومده،همون قبلی ها هستن، از قبل هم اینشکلی بود که ساقه های بالا نازک نبودن

۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۲۱:۲۸:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

در مدتی که میفرمایید باید گیاه رشد میکرده چون ۵ ماه پیش و نیمه ی اول سال ، فصلی است که افوربیاها در اوج رشد قرار دارند و اگر گیاه شما رشدی نداشته میتواند بعلت محیط نامناسب ، نور کم و آبیاری نادرست و خاک نامناسب و گاهی اوقات کوددهی زیاد ، باشد . البته گاهی اوقات وجود آفاتی مانند شته ها و شپشک آردآلود هم میتوانند باعث متوقف شدن رشد شوند . بهر حال بهتر است ریشه را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید . و گلدان را در محیطی با نور و تهویه ی بهتر قرار دهید .

۱۴۰۲-۰۷-۱۸ ۰۸:۱۳:۲۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@