پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

مکان نگهداری گیاهان در فصول سرد ویژه

تعداد بازدید ۱۰۸

سلام.وقت بخیر.ببخشید من میخواستم با کارشناس شماره یک مشورت کنم گیاه بنجامین ابلق و سبز ترکیبی دارم که به درختچه تبدیل شده. تمام فصل بهار و تابستان در فضای باز حیاط ودر سایه و آفتاب بودش و خداروشکر رشد خوبی داره. باتوجه به اینکه به یک خانه جنوبی منتقل شدیم و در سالن اصلا نور کافی وجود نداره. در حال حاضر که شبها هوا خنک شده.توصیه شمابرای جابجایی محل نگهداری گیاه چیست؟ چون در خانه ی قبلی در سالن نور کافی بود.ولی در مکان جدید سالن نور نداره.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۰:۱۰:۳۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . با توجه به اینکه گیاه نور کم دریافت میکند ممکنست دچار خزان شود و این امر طبیعیست اما برای اینکه گیاه برگهای کمتری را از دست بدهد میتوانید از پرژکتور آفتابی و مهتابی ، استفاده کنید حدودا با بالای گیاه ۵۰ الی ۶۰ سانت فاصله داشته باشد . که گرمای پرژکتور موجب سوختگی گیاه نشود . یک راه دیگر هم ، اینست که گلدان را کنار پنجره ی جنوبی قرار دهید و با توجه به ریزش برگها ، آبیاری را کم کنید تا گیاه وارد فاز استراحت شود البته دمای محیط در این شیوه ، نباید زیاد گرم باشد و بهتر است کمی خنک باشد . در هر دو شیوه از هیچ نوع کود شیمیایی استفاده نشود . اگر سوال یا ابهامی در این رابطه وجود دارد در خدمتتان هستم .

۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۰:۳۹

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

ممنون از پاسخ شما ببخشید در صورت استفاده از پروژکتور چندساعت در روز روشن باشه؟ و سوال بعدی اینه که در اتاق با پنجره های جنوبی بخاری هست. میزان دمای اتاق برای نگهداری بنجامین حدودا چنددرجه باید باشه که آسیبی ب گیاه نرسه؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۰۸:۰۲:۱۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

۲۰ تا ۲۵ درجه براش دمای مناسبی است . فقط چون بخاری در اتاق دارید خیلی باید مراقب تهویه ی هوا باشید و حتما به گیاه هوای تازه هم برسانید . نور حدود ۵ الی ۸ ساعت کافیست اما باز بستگی به میزانِ نوری ای که اتاق دارد . یعنی اگر نور اتاق به گونه ایست که در روز نیاز به روشن کردن لامپ است ، باید ساعات استفاده از پروژکتور را افزایش دهید یا ، برعکس ، اگر نور اتاق به گونه ایست که نیازی به روشن کردن لامپ نیست یا کم است ، ساعات استفاده از پروژکتور را کاهش دهید .

۱۴۰۲-۰۷-۱۸ ۰۸:۰۶:۳۱

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

سپاس.ببخشید برای نگهداری گلهای یاس رازقی و یاس عمامه ای و محبوبه ی شب که تمام طول تابستان در حیاط بودند باید چکار کنم؟اگر لطف کنید درباره نحوه نگهداری این گیاهان در فصول سرد هم توصیح بدهید ممنونم میشم

۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۱۰:۱۵:۳۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بهتر است این گیاهان در فضای باز بمانند تا روند استراحت آنها طی شود . البته یاس رازقی کمی نسبت به سرمای شدید حساس تر است و بهتر است از برف و یخبندان محافظت شوند . اما بقیه را میتوانید در تراس نگهدارید .

۱۴۰۲-۰۷-۲۲ ۰۹:۱۸:۱۵

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

با سپاس از پاسخگویی شما.سوال دیگری که از خدمتتون داشتم اینه که در فصول سرد باید کوددهی ار هر نوع به گیاهان خانگی باید متوقف شود یا خیر؟چون شما در پاسخ سوالات بالا در مورد بنجامین گفتید که باید گیاه به فاز استراحت وارد بشه و کوددهی قطع بشه.خواستم بدونم این روند عدم کوددهی برای همه گیاهان اپارتمانی لازمه یا خیر؟و ایا همه گیاهان مثلا زاموفیلیا وارد فاز استراحت باید بشوند؟

۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۸:۱۴:۱۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

زاموفیلیا اگر جایش گرم است و آبیاری درست انجام میشود اما رشد نمیکند ، میتوانید از کود کلات آهن و یا کود فسفر بالا ماهی یکبار به تناوب استفاده کنید . اما بهتر است برای اکثر گیاهانی که در فصل زمستان به استراحت میروند ، کوددهی انجام نشود .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10 کلات آهن
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۳:۵۸

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

سلام مجدد خدمت شما و سپاس از پاسخگویی... ببخشید من یک گیاه گل کاغذی هم دارم که در گلدان نگهداری میکنم چندروز قبل که شبها هوا سرد میشد من گیاه را به داخل خانه و روبری پنجره های جنوبی منتقل کردم.از دیروز چندتا برگش زرد شده و می‌ریزه و گل جدید هم نمیده.خواستم بدونم مشکلش همین انتقال ب خونه ست؟

۱۴۰۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۴۸:۰۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر .بله . گل کاغذی گیاهی بیرونی است و باید در فضای آزاد نگهداری شود . این گیاه هم باید دوران استراحت را در فصل زمستان بگذراند . و نیازی نیست به داخل منتقل شود .اما کاغذیِ پُرپَر ، نسبت به سرما حساس است و باید در زمستان به محیط گرم و پرنور منتقل شود . اگر کاغذی شما از نوع معمولی است آنرا در هوای آزاد نگه دارید و فقط در بهمن ماه ، روی سطح گلدان کمی کود گوسفندی کاملا پوسیده ، بریزید تا هم از ریشه در مقابل یخبندان محافظت شود و هم اینکه گیاه در بهار با قدرت بیشتری ، جوانه زایی را انجام دهد .

۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۱:۵۱:۲۹

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

ممنون از شما...راستش من منظور شمارا از پر پر متوجه نشدم.منظورتون آیا اینه که گلهای زیادی میده؟ این گیاه تمام فصول غرق گل سرخابی رنگ زیباست و علت اینکه گیاه را بداخل خانه منتقل کردم این بود که هفته قبل که شبها هوا سر میشد سرشاخه های گیاه و برخی گلهای تازه شکوفا شده از سرما سوخت و سیاه شد و برای محافظت ان بداخل منتقل کردم.تصویر گیاه را خدمتتون ارسال میکنم تا بفرمایید از کدوم نوع است.البته الان بیشتر گلهاش ریخته

۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۲:۵۷:۳۲

شکیبا

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۹-۰۵-۱۴۰۲

ببخشید تصویر ارسال نمیشه. چندبار چک کردم پیام Validation uploaded میاد

۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۳:۰۱:۵۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

منظور از پُرپَر اینس که گلها دارای گلبرگهای بیشتری است و پرپشت تر از گلهای کم پَر است . عکس گیاه را در زمانی که گل داشت اگر موجود دارید ارسال کنید چون با مشاهده ی گلها میتوان متوجه شد که پُرپَر است یا معمولی .

۱۴۰۲-۰۸-۰۳ ۱۹:۰۳:۰۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@