پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سحر عالمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۷-۱۴۰۲

آسیب گل زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۲۲۷

سلام وقت بخیر متاسفانه گل زاموفیلیا من داره هر روز برگاش زرد میشه و میریزه-دو تا از کلافهاشم کامل خشک شده .

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۰۳:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت است؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۸ ۰۸:۰۱:۲۸

سحر عالمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۷-۱۴۰۲

وقت بخیر اوایل هر ۱۰-۱۵ روز آبیاری میشد یه مدت هم براش سیستم آبخوان وصل کردم ولی فایده نداشت و دو تا کلافش از بین رفت الان دستگاه آبخوان رو ازش جدا کردم

۱۴۰۲-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۲:۲۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاه را از خاک خارج کنید . قسمتهای پوسیده یا خشک شده ی ریشه را جدا کنید و اجازه دهید یک ساعت بماند تا رطوبت اضافه ی ریشه کم شود . بعد گیاه را در خاک تازه و در گلدانی با عمق کمتر ب‌ارید ، یک سوم از انتهای گلدان را به لایه ی زهکش اختصاص دهید یعنی یک سوم از ته گلدان را پوکه درشت و زغال تکه شده ب یزید و بعد خاک بریزید و گیاه را بکارید . برای آبیاری اجازه بدید خاک نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید. آب جمع شده در زیرگلدانی را همیشه خالی کنید و زیرگلدانی را خشک و تمیز نگه دارید . ساقه ها و برگهای زرد شده را جدا کنید و در اب قرار دهید اگر بافت این ساقه ها آسیب ندیده باشد دوباره ریشه زایی انجام میشود و میتوانید آنرا به گلدان اصلی منتقل کنید . فعلا نیاز به استفاده از کود یا سم ندارید . وقتی وضعیت گیاه تثبیت شد میتوانید کوددهی را با کودهای پتاس و فسفر بالا و کلات آهن ، ماهی یکبار و به تناوب انجام دهید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10 کود NPK 12-12-36 کلات آهن
۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۰۹:۱۵:۲۳
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@