پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

فرناز شعرباف

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۹-۰۷-۱۴۰۲

پوسیدن ساقه شفلرا و بی حالی برگ ها ویژه

تعداد بازدید ۱۵۲

سلام وقت بخیر گیاه بزرگ شفلرا آمیت دارم چندتا ساقه های حالت پوسیدگی داشتن جدا کردم و به شدت بی حال و برگ هایش آویزان است

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۰۲:۴۲:۱۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت هستش و محیط نگهداری از نظر تهویه و نور چه وضعیتی دارد ؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۰۸:۲۱:۰۵

فرناز شعرباف

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۹-۰۷-۱۴۰۲

نور غیرمستقیم از پشت پرده آبیاری هفته ای یک بار هفته ای دوبار هم غبارپاشی میکنم

۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۰۹:۵۰:۱۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گلدان را در محیطی نسبتا خنک و با نور مناسب قرار دهید . بین دو آبیاری حتما خاک را از نظر رطوبت با سیخ چوبی تست کنید و اگر خاک مرطوب بود از آبیاری خودداری کنید . اگر خاک گلدان حاوی کوکوپیت و پرلیت است انرا تعویض کرده و از خاک برگ استفاده کنید . رطوبترسانی را کاهش دهید . شفلراها به محیطی با تهویه ی بسیار عالی نیاز دارند پس بهتر است گلدان را در محیطی قرار دهید که حداقل نیمی از روز هوای تازه دریافت کند . گرما ، تهویه ی نامناسب و رطوبت زیاد و افراط و تفریط در آبیاری باعث بروز این آسیب شده است . آیا روی گیاه اعم از ساقه یا زیرو روی برگها اثری از آفت مشاهده میکنید ؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۱۰:۱۷:۴۶

فرناز شعرباف

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۹-۰۷-۱۴۰۲

بعضی از ساقه ها پوسیدن و ریزش برگ داشتن که اون ساقه و کامل جدا کردم وبعضی از برگ ها خیلی کم سوختگی قهوه ای این گیاه تقریبا سه هفته است خریداری کردم و گلدان و خاک در گلخانه تعویض شده نیاز به قارچ کش هست؟

۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۱۰:۲۲:۲۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر ریشه دچار پوسیدگی شده باشد قارچ کش موثر نخواهد بود . ابتدا باید از سلامت ریشه اطمینان حاصل کنید و سپس آبیاری و توصیه هایی که در کامنت قبل بیان شد را انجام دهید . اگر خاک و ابیاری و محیط ، متناسب با نیاز گیاه نباشد ، قارچ کش موثر نخواهد بود .

۱۴۰۲-۰۷-۲۰ ۲۳:۵۳:۰۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@