پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

زهرا فارسی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۰-۰۷-۱۴۰۲

سیا شدن برگ بونسای فیکوس ویژه

تعداد بازدید ۱۲۴

سلام وقت بخیر من یک هفتس گلدون تراریوم بونسای فیکوس خریدم اما دو روزه چند تا از برگاش سیاه شدن نمیدونم باید چیکار کنم طبق دستوری که برای نگهداری بوده روز در میان غبار پاشی کردم و هر 12 روز باید آبیاری بشه حبابشو فقط برای غبار پاشی برداشتم و بعد چند دقیقه دوبار گذاشتم سرجاش تنه این گیاه هم یک حفره داره این برای گیاه مشکلی ایجاد نمیکنه؟ لطفا در خصوص آبیاری هم راهنمایی کنید که چه کاری انجام بدم اصلا دوست ندارم آسیب ببینه. پیشاپیش از راهنمایی شما کمال تشکر رو دارم.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۷-۲۰ ۲۳:۳۰:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . بونسای فیکوس نباید در محیطی که بصورت تراریوم است نگهداری شود . حباب را بردارید ، اگر خاک گیاه کوکوپیت و پرلیت است انرا با خاک برگ تعویض کنید ، گلدان را کنار پنجره ی نورگیر قرار دهید و روزها لا باز کردن پنجره به گیاه چند ساعت هوای تازه برسانید . آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و سپس به اندازه ای به گیاه آب بدید که چند قطره از ته گلدان خارج شود .

۱۴۰۲-۰۷-۲۰ ۲۳:۴۹:۰۸

زهرا فارسی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۰-۰۷-۱۴۰۲

من نمیدونستم که نباید در همچین شرایطی نگهداری بشه و فروشنده گفته بود که این حباب مشکلی ایجاد نمیکنه. علت سیاه شدن برگ ها هم بخاطر همینه؟ همچنین گلدون هم شیشه ای هست و زهکشی شده باید گلدون هم عوض بشه؟

۱۴۰۲-۰۷-۲۰ ۲۳:۵۶:۰۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله بعلت رطوبت زیاد و تهویه ی نامناسب ، برگها دچار پوسیدگی شده و احتمال ابتلا به بیماری قارچی زیاد است .

۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۰۰:۰۱:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

از گلدان سفالی یا پلاستیکی استفاده کنید .

۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۰۰:۰۱:۵۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@