پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مونا نیکخو

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۴-۰۷-۱۴۰۲

تغییر رنگ برگ های زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۱۹۲

سلام، من گیاه زاموفیلیام رو حدود ۶ماه هست هدیه گرفتم، تقریبا دو یا سه هفته یکبار بهش آب میدادم، حال گیاه من خوب بود تا اینکه حدود یک ماه پیش یه شاخه جدید جوانه زد و رشد کرد، و من هم همزمان دو هفته ای نبودم. الان حدود یک ماه هست برگ های دو تا از شاخه هاش تغییر رنگ دادن و بقیه شاخه ها هم فکر میکنم شروع شده به تغییر رنگ. عکس رو برای شما میفرستم، لطفا من رو راهنمایی کنید که باید چه اقداماتی انجام بدم. آیا امکان مراجعه حضوری هم هست. راجع به آبیاری هم چند وقت یه بار باید باشه؟ ممنونم

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۱۰:۲۳:۰۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. آیا در زمانی که منزل نبودید گیاه در محیطی کاملا بسته و بدون تهویه قرار داشته ؟ در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید؟

۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۲۱:۵۰:۳۲

مونا نیکخو

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۴-۰۷-۱۴۰۲

سلام، گیاه در اتاق نسبتا بزرگی با در بسته بوده، الان حدود یک ماه و نیم از آن موقع گذشته. آبیاری را تقریبا به صورت چشمی و تا زمانیکه خاک کامل خیس میشد انجام میدادم. یک عکس دیگه هم خدمتتون میفرستم. ممنون میشم راهنمایی کنید

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۸-۰۷ ۲۰:۳۷:۳۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر زرد شدن برگها سرعت و شدت پیدا کرد باید گیاه را از خاک خارج کرده و ریشه و ریزوم را از نظر سلامت چک کنید . قسمتهای آسیب دیده را جدا کنید و اگر ریزوم چروک یا نرم و آبکی شده آنرا جدا کرده و ساقه را در آب قرار دهید تا دوباره ریشه و ریزوم تشکیل شود . برای آبیاری اجازه بدید خاک نسبتا (تقریبا دو سوم عمق گلدان ) خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید. اگر زهکشی ته گلدان به درستی انجام نشده بهتر است در زمانی که میخواهید گیاه را مجددا" در گلدان بکارید حدودا ۱۰ الی ۱۵ سانت در ته گلدان لایه ی زهکش ( پوکه درشت و تکه های زغال خرد شده) بریزید و سپس گیاه را در گلدان و با خاک تازه و جدید بکارید . از خاک قبلی استفاده نکنید .

۱۴۰۲-۰۸-۰۷ ۲۳:۲۳:۲۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@