پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

نیلوفر غفاری

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۴۰۱

ریزش برگها ویژه

تعداد بازدید ۱۴۹

اسم گیاه رو نمی دونم ۱۵ روز هست خریدمش ولی ریزش و قهوه ای شدن برگ داره

۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۸:۱۷:۰۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۰۸:۰۰:۱۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر این گیاه فیکوس بنجامین آمستل است . به محیطی با تهویه ی بسیار عالی و نور کافی نیاز دارد حداقل باید نیمی از روز ، محیط این گیاه روشن و پرنور باشد البته باید مراقب باشید که نور آفتاب روی برگها نتابد . برای آبیاری باید زمانی آبیاری را انجام دهید که خاک نسبتا خشک شده باشد میتوانید خاک را قبل از آبیاری با سیخ چوبی تست کنید و اگر خاک در عمقِ یک سوم گلدان نسبتا خشک بود گیاه را سیراب کنید . تهویه ی محیط و رساندن هوای تازه به گیاه بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت عدم تهویه ی مناسب مخیط ، گیاه فورا دچار آسیب زرد شدن و ریزش شدید برگ و یا حمله ی شپشک آردآلود و سایر آفات میشود . از بهار تا اواخر تابستان ماهی یکبار آنرا با کود کلات آهن تغذیه کنید. در تابستان و همزمان با آبیاری ، برگها را نیز مورد شست و شو قرار دهید تا گیاه هم رطوبت کافی دریافت کند و هم از هجوم آفات در امان بماند .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۰۸:۱۱:۰۰

نیلوفر غفاری

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۴۰۱

درود بر کارشناس محترم در مورد شستشوی برگها لطفا روندشو توضیح بدین . سوال دوم : کود آهن رو الان که زمستان هست می تونم بهش بدم سوال سوم : اینکه می فرمایید خورشید به برگاش نخوره منظورتون مستقیم نخوره ؟

۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۰۹:۱۸:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

منظور از شست و شوی برگها اینست که برگها را با آب تمیز کنید . منظور همان حمام کردن گیاه است . اب را بصورت دوش ، از بالا روی گیاه بریزید تا برگها شسته شوند و غبار روی انها پاک شود . کود آهن در پاییز و زمستان نیاز ندارد . بله آفتاب مستقیم روی برگها نتابد و البته اگر شدت نور ی که از پنجره تان رد میشود ، به اندازه ای است که تولید حرارت و گرما میکند بهتر است گلدان را با فاصله ی بیشتری از پنجره قرار دهید .

۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۳:۲۱:۳۷

نیلوفر غفاری

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۴۰۱

خیلی ممنون از توضیحات کامل و جامعتون

۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۵:۵۸:۵۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

موفق باشید

۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۲۲:۱۰:۱۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@