پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

الناز قاسمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۴-۰۹-۱۴۰۲

گندیده شدن برگ سانسوریا ویژه

تعداد بازدید ۱۸۶

سلام وقتتون بخیر من ۲۰ روزی میشه یه سانسوریای سبز ازتون خریدم ۱. اولش که یه سری لکه های قهوه ای روش داشت که عکسشو براتون ارسال میکنم و برای همین منظور یکبار از قارچ کشی که عکسش رو میفرستم استفاده کردیم ۲. ولی الان بعد یه مدتی این اتفاق براش افتاده یه حالت لکه قهوه ای شبیه گندیدگی پیدا کرده که توی عکس مشخصه ۳. بعضی برگاشم مثل اینی که میفرستم انگار یکم تاب برداشته یا پیچ پیدا کرده. کلا طراوت اولشو از دست داده تو این مدتم یکبار اولبن بار یه لیوان یکبار یک هفته بعد دو لیوان آب یکبارم دو‌هفته بعدش دو لیوان آب دادیم بهش هربارم سیخ چوبی بلند فقط تهش یه ذره خیس بوده یعنی بالای خاک خیس بوده یکم ولی زیرش خشک بوده. خونمون اپارتمانیه نورگیر نیست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۲۱:۰۴:۳۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر ، سانسوریا به محیطی با نور کافی و تهویه ی عالی نیاز دارد . لطفا بفرمایید که محیط گیاه از نظر تهویه چه وضعیتی دارد؟

۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۸:۴۴:۰۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۰۸:۴۴:۵۷

الناز قاسمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۴-۰۹-۱۴۰۲

از نظر تهویه اوکیه. ولی نورگیر نیست اصلا یعنی موقع خرید گیاه هم شرایط رو گفتم گفتن که زامیفولیا و سانسوریا با این شرایط سازگاره. البته زامیفولیام هنوز بعد یک سال سالمه ولی سانسوریای پایه کوتاهم کلا از ریشه خراب شد اینم تو‌این حالته

۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۱۰:۵۲:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لکه های ثانویه بعلت ابتلا گیاه به بیماری قارچی هستش که در اثر رطوبت بالا و نوسان دما و تهویه ی ناکافی برای این گیاه ، ایجاد شده . سانسوریاها به محیطی با نور متوسط نیاز دارند و اگر مخیط خیلی کمنور باشد به مرور ضعیف شده و از بین میروند . برگی که دچار آسیب شده ترمیم نمیشود میتوانید آنرا قطع کرده و بعد از جدا کردن لکه ی قارچی ، از قسمتهای سالمش قلمه بگیرید . یکبار هم از قارچ کش سیستمیک مثل کاربندازیم هم بصورت آبیاری و هم اسپری روی برگها استفاده کنید، هر چند این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر محیط شرایطش تغییر نکند استفاده از قارچ کش موثر نخواهد بود . اگر روی سطح خاک گلدان ‌ سنگریزه قرار دارد انها را بردارید و سطح خاک را سیخک بزنید و زیر و رو کنید . آبیاری را حتما زمانی انجام دهید که خاک گلدلن نسبتا خشک شده باشد . گیاه در نزدیکی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی یا سیستم های صوتی و تصویری، قرار نداشته باشد . حداقل نیمی از روز به گیاه هوای تازه برسانید . گیاه در محیطِ کاملا بسته ، قرار نداشته باشد.

۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۰۷:۴۳:۳۲

الناز قاسمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۴-۰۹-۱۴۰۲

ممنونم یعنی باید زیر پنجره باشه حتما؟ و برای این قارچ کشی که فرمودین میشه از همینی که دارم‌استفاده کنم؟ این برگ سانسوریا رو‌از قسمت خاکش برش بدیم؟

۱۴۰۲-۱۰-۰۳ ۱۹:۲۱:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله پنجره ای که در روز حتما باز باشد تا تهویه ی محیط به درستی انجام شود . سم شما حشره کش است قارچ کش نیست .

۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۳:۵۵:۲۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@