پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

فاطمه

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۱۰-۱۴۰۲

زرد و پژمرده شدن و ریزش شدید برگ‌ها، تیره شدن و نرم شدن ساقه ویژه

تعداد بازدید ۱۳۹

سلام وقت بخیر من یک گیاه شفلرا دارم که از حدود 1 ماه پیش شروع به ریزش برگ کرده، برگها با دست زدن میریزن و کاملا از ساقه جدا میشن. الان بعد 1 ماه یکی از ساقه‌ها تیره و نرم شده. گیاه با فاصله‌ی 2 متر از پنجره قرار داره و نور از پشت پرده بهش میتابه. همچنین خاکش رو چک کردم لکه‌های سفید روی خاک بود که برداشتمش، خاک بوی کپک چوب میده.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۶:۵۲:۰۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر شفلرا گیاهی نوردوست است و به محیطی با تهویه ی عالی نیاز دارد . گیاه را از خاک خارج کنید و اگر ریشه دچار پوسیدگی یا آسیب است قسمتهای آسیب دیده را جدا کنید. بعد گیاه را در گلدانی پلاستیکی و حاوی خاکبرگ کاشته و انرا در محیط مناسبتری که بیان شد قرار دهید . بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان نسبتا خشک شود . آیا روی برگها یا ساقه اثری از آفت مشاهده میکنید ؟

۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۱:۰۰

فاطمه

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۱۰-۱۴۰۲

نه هیچ آفتی روی گیاه دیده نمیشه اما 2 تا از شاخه ها سیاه شدن و همه برگاشون ریخته، شاخه اصلی هم داره سیاه میشه. میتونم قلمه بگیرم ازش و بکارم چون داره از پایین خشک میشه انگار؟ گیاه نزدیک پنجرس و نور خوبی داره

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۰-۲۴ ۱۷:۰۸:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله از قسمتهای کاملا سالم گیاه قلمه بگیرید و در اب قرار دهید . وقتی ریشه ها به اندازه ی ۲ سانت رشد کردند ، ثلمه ها را به خاک منتقل کنید .

۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۰۹:۱۷:۴۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@