پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

fatemeh.

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۰-۱۰-۱۴۰۲

چه کار کنم حال برگ انجیریم بهتر شود؟ ویژه

تعداد بازدید ۹۹

سلام خسته نباشید. من این گل برگ انجیری رو شهریور ماه برام هدیه گرفتن. اوایل هم خوب رشد میکرد هم برگ جدید میداد. اما الان چند ماهی میشه نه رشد خوبی داره نه برگ ها به سمت بالا رشد میکنند.و برگ جدیدی هم بخواد رشد کنه انگار اصلا جون نداره و زود پلاسیده میشند. اکثر برگ ها هم رنگشون به زردی داره میره و سبز بودن سابق و ندارند. جاش هم کنار پنجره است. نور مستقیم نمیخوره ولی باز یه مقداری نور بهش میخوره. ابیاری هم هفته ای یکبار و حداقل دوبار.لطفا میشه بگید چی کار کنم تا حالش بهتر بشه

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۷:۳۶:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. کند شدن یا توقف رشد در این فصل طبیعی است زیرا گیاه در این فصل ، استراحت میکند. فصل رشد این گیاه بهار و تابستان است . این گیاه به محیطی با تهویه ی خوب و ابیاری و رطوبت کافی نیاز دارد . در این فصل آبیاری را به اینصورت انجام دهید ، بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان نسبتا خشک شود و بعد گیاه را سیراب کنید . برای تامین رطوبت برایش جزیره بسازید . محیط نگهداری اش را کمی خنک کنید و به گیاه هوای تازه برسانید .

۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۷:۳۰:۰۵

fatemeh.

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۰-۱۰-۱۴۰۲

خیلی ممنونم. بعد ببخشید نیاز به تعویض گلدان یا برداشتن خزه ها نیست؟

۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۷:۴۴:۱۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تعویض گلدان را زمانی انجام دهید که ریشه ها از زیر .گلدان خارج شده باشند و اینکار را در بهار یا تابستان میتوانید انجام دهید. اما خزه ها را اجازه دهید روی خاک باشد یا حتی اگر میتوانید برای گیاه قیم خزه ای قرار دهید ، خزه در رشد گیاه بسیار موثر است .

۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۱:۲۲:۳۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@