پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مهدی رشیدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۵-۱۴۰۱

نخل مرداب ویژه

تعداد بازدید ۱۰۳

سلام.خیلی وقته نخل مرداب دارم و داخل جزیره هست نور مناسب غیر مستقیم داره و آبیاری فقط از طریق جزیره زیرش انجام میشه و داخل گلدان به ندرت آب میریزم یه مدته نوک برگها زرد شده لطفا راهکار بدید

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۱۴:۵۳:۴۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . گرمای محیط یا نوسان دمای محیط ، پر شدن ریشه در گلدان و کوچک بودن گلدان ، و آبیاری نادرست و رطوبت کم و تهویه ی نامناسب از عوامل زرد شدن و خشکی برگها است . نحوه ی آبیاری به چه صورت است؟

۱۴۰۲-۱۱-۰۴ ۰۰:۴۷:۳۵

مهدی رشیدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۵-۱۴۰۱

همیشه داخل جزیره آب هست و آب زو از زیر گلدان میگیره

۱۴۰۲-۱۱-۰۴ ۰۰:۵۳:۴۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

نخل مرداب گیاهی آبدوست است و این مقدار آب برایش کافی نیست .

۱۴۰۲-۱۱-۰۵ ۰۹:۰۰:۱۵

مهدی رشیدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۵-۱۴۰۱

لطفا مقدار صحیح آبیاری رو بفرمایید . همیشه داخل ظرف زیری آب باشه و از طریق خاک هم چند روز یه بار آبیاری کنم. یا ظرف زیرین احتیاجی به همیشه آب داشتن نداره؟

۱۴۰۲-۱۱-۱۳ ۱۶:۳۶:۳۷

مهدی رشیدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۵-۱۴۰۱

ظمنا گلدان نخل مرداب من خیلی نا منظم و شلوغه ساقه های بلند و کوتاه درهم هستن با نخل بلندهارو بستم ولی این شلوغی رو دوست ندارم جایی دیدم گلدان نخل مردابشون وسط گلدان کوتاه هستن و دورتادور به ترتیب بلندتر میشن چطور این نظم رو میشه ایجاد کرد و همینطور حفظ کرد

۱۴۰۲-۱۱-۱۳ ۱۹:۰۲:۱۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

خاک این گیاه همواره باید خیس باشد و اصلا نباید اجازه دهید خاک رطوبتش کم یا خشک شود . بله در ظرف زیرین همواره اب باشد اگر سطح خاک رطوبتش کم بود میتوانید در ان زمان از بالا هم آبیاری را انجام دهید . در بهار گلدان را بزرگتر کرده و از خاک باغچه استفاده کنید . میتوانید ساقه های آسیب دیده را حذف کنید زیرا ترمیم نمیشوند و در ضمنِ اینکار ، گیاه حالت منظم تری به خود میگیرد . اما در کل ، با بالا رفتن سن گیاه ، ساقه ها بلندتر و برگها بزرگتر میشوند اما با هرس کردن میتوانید به گیاه شکل دلخواهِ خود را بدهید .

۱۴۰۲-۱۱-۱۳ ۲۱:۵۱:۳۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@