پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

جعفر خانمحمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۱۱-۱۴۰۲

ریختن برگ و نرم شدن ساقه بن سای ویژه

تعداد بازدید ۹۶

سلام این بن سای حدود سه ماه پیش آوردم خونه،صاحبش گفت خاکش قارچ داره و قارچکش پودری استفاده میکردم برگهاش زرد یا قهوه ای شد و ریخت ولی جوانه های ریزی داشت که همه خشک شدند و ریختند الان متوجه شدم ساقش نرم شده یعنی پوست از قسمت مرکزی ساقه جدا شده.ناگفته نماند من چند بار آب مستقیم شیر یعنی کلر دار استفاده کردم. چه کنم داره نابود میشه عکس می‌فرستم.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۰۷ ۲۳:۲۸:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر اگر تنه در حال نرم شدن است گیاه در حال از بین رفتن است . فعلا آنرا از خاک خارج کنید و یک روز بیرون نگه دارید اگر تنه سفت شد دوباره انرا در گلدانی کوچکتر بکارید و در محیطی پرنور و با تهویه ی مناسب قرار دهید ستقه های خشک شده و ریشه های آسیب دیده را قطع کنید . اگر بافت گیاه آسیب جدی ندیده باشد با بهبود شرایط دوباره سبز خواهد شد . از هیچ کود و سمی استفاده نکنید . با توجه به فصل رکود گیاهان ، ممکن است روند سبز شدن گیاه مدتی طول بکشد .

۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۰۸:۰۹:۵۱

جعفر خانمحمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۱۱-۱۴۰۲

سلام جایی هست که بشه گلدان رو تحویل داد تا حالشو خوب کنند و اگر پایه را از خاک خارج کنم باید در خاک جدید بگذارم. خاک استاندارد بن سای آماده هست بخرم

۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۷:۳۰:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله خاک بن سای در بازار موجود است میتوانید تهیه کنید .

۱۴۰۲-۱۱-۱۰ ۰۹:۴۸:۴۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@