پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

زرد شدن برگ دیفن باخیا ویژه

تعداد بازدید ۱۲۹

سلام و وقت شما بخیر من ۲ ماه گلدان دیفن باخیا خریدم تا الان دو تا برگش به ترتیب از پایین زرد شد و من مجبور شدم جدا کنم از بالا هم جوانه برگ جدید زده. علت این زرد شدن چیه و در عرض دو ماه دوتا برگش زرد شده چکار کنم فکر کنم یکی دیگه هم از پایین در حال زرد شدن هست. ممنون میشم راهنمایی کنید. آبیاری هم همه نکات رو رعایت می کنم.

۱۴۰۲-۱۱-۲۰ ۲۳:۵۴:۴۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید

۱۴۰۲-۱۱-۲۱ ۱۴:۴۶:۳۶

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

سلام و خسته نباشید

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۲۱ ۱۶:۰۸:۳۳

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۲۱ ۱۶:۱۲:۲۹

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

عکس خاک گلدون و دوتا برگ ها رو براتون ارسال کروم امروز دیگه کلا زرد شد

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۲۱ ۱۶:۱۳:۴۷

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

و سوال دیگه ای داشتم اگر بخواهم گلدان را عوض کنم چه خاکی مناسب هست چون وقتی خریدم گلدانشو عوض نکردم تا گل دچار شوک نشه ولی می ترسم خاکش کرم داشته باشه. تو خونه خاک برگ دارم آیا برای دیفن باخیا مناسبه؟

۱۴۰۲-۱۱-۲۱ ۲۱:۰۲:۴۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر گیاه از بالا در حال برگزایی است و زرد شدن برگهای پایینی ، به صورت یکی یکی انجام میشود موردی ندارد چون دیفن باخیا به مرور به گیاهی ساقه دار تبدیل میشود و هر یک الی دوسال ( بستگی به میزان رشدِ طولیِ گیاه ) نیاز به هرس کردن دارد . اما اگر برگهای پایینی بصورت چند تایی و ناگهانی زرد میشود گیاه مشکل آبیاری یا آسیب دیدگی ریشه دارد البته خاک نامناسب و تهویه ی نامناسب محیط هم میتواند در کنار این عوامل باعث زردی برگها شود . بین دو آبیاری اجازه دهید خاک نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید و گیاه را سیراب کنید. برای تعویض گلدان ، بهتر است اینکار را در بهار انجام دهید از خاکبرگ استفاده کنید و بعد از تعويض گلدان گیاه را کاملا سیراب کنید و یک الی دوروز در جایی نسبتا خنک و سایه قرار دهید و بعد انرا کم کم به محیط پرنورتر منتقل کنید .

۱۴۰۲-۱۱-۲۳ ۰۷:۴۷:۰۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@