پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سیده سبا دانشفر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۲-۱۱-۱۴۰۲

کورتون و هزارپا ویژه

تعداد بازدید ۷۲

سلام وقت بخیر. من یه گیاه کورتون دارم که بعد از یه مدت کوتاهیی که خریدمش شپشک آردآلود زد. با کنفیدور سم پاشی ش کردم دو هفته ی پیش و با آب زیاد از روی برگا پاکشون کردم. امروز اومدم دوباره ببرمش بیرون کنفیدور رو بدم بعد دو هفته که دیدم کنارش کلی هزارپاست. چون گیاها کنار هم هستن یه گلدون بابا آدم و یه شفلرا هم داشتم که اونا هم شپشک آردآلود گرفتن و سم پاشیشون کردم. هزارپاها اون منطقه پخش بودن ولی بیشتر زیر کورتون. نمیدونم از کدومشون بود.... به علاوه ی همه اینا چیزی که نگرانم میکنه اینه یه سوسک کوچیک قهوه ای(قد بند انگشت) هم نزدیک گلدونا یه دو متر اونور تر پیداش شد😭 نمیدونم از گلدوناست یا از جای دیگه و اصن نمیدونم باید چجوری مطمئن شم ریشه ش چیه و از بینش ببرم...خیلی نگرانم.

۱۴۰۲-۱۱-۲۳ ۰۰:۰۱:۳۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید

۱۴۰۲-۱۱-۲۳ ۰۷:۳۰:۳۳

سیده سبا دانشفر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۲-۱۱-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۲۳ ۱۲:۲۳:۰۴

سیده سبا دانشفر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۲-۱۱-۱۴۰۲

گیاهای کناریش

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۲۳ ۱۲:۲۳:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تهویه ی نامناسب ، رطوبت بالا و نوسان دما باعث بروز مشکلاتی مثل شیوع آفات میشود . علاوه بر سمپاشی باید رطوبت را کاهش داده و شرایط محیط را با تهویه ی بهتر و دمای یکنواخت بهبود بخشید . میتوانید از سموم حشره کش مثل دیازینون برای از بین بردن هزارپا و سوسک استفاده کنید اما اگر شرایط محیطی را بهبود نبخشید ، این جانوران دوباره در خاک فعالیت میکنند . البته هزارپا مشکلی برای گیاه ایجاد نمیکند اما سوسک را میتوانید با سمپاشی دفع کنید . سمپاشی را در داخل منزل و در معرض نور زیاد انجام

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon)
۱۴۰۲-۱۱-۲۴ ۰۷:۵۸:۴۹

سیده سبا دانشفر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۲-۱۱-۱۴۰۲

کجا بذارم که تهویه خوب باشه؟ یعنی باید کنار یه جایی باشه که هوا بیاد و بره؟ من از ترس نوسان دما نزدیک پنجره ای که باز میشه نذاشتمش... این سم رو روی خاکش بزنم یا روی برگا؟

۱۴۰۲-۱۱-۲۵ ۱۶:۰۴:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله. باید به گیاه هوای تازه برسد . البته نباید در معرض جریان هوا قرار بگیرد یعنی نباید در محی قرار داشته باشد که جریان باد و یا هوا باعثِ تکان خوردن برگها شود . همین که در محیطی قرار داشته باشد که هوا ی ان تعویض شود کافیست . سم را روی خاک بریزید . اگر ررگهای بالایی شپشک هم دارند روی قسمت بالای گیاه هم اسپری کنید .

۱۴۰۲-۱۱-۲۶ ۱۹:۲۲:۵۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@