پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

پیمان کریمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۱۲-۱۴۰۲

زرد شدن برگها ویژه

تعداد بازدید ۱۲۳

با سلام. حدود یک ساله که گیاه رو خریداری کردم، چند ساقه جدید هم رشد کرده بودن. ۲ ماه پیش گلدون رو همراه خاک جدید عوض کردم، زهکشیش جوریه که آب کامل خارج میشه. ابتدا یک ساقه جدید رشد کرد اما در ساقه اخیر که در وسط عکس مشخصه سرعت رشد کمتری رو شاهد بودم. تقریبا از ۳ هفته پیش خیلی آهسته برگهای پایینی به زردی میزد و الآن سرعت زرد شدن داره بیشتر میشه. برای آبیاری تا سه چهارم خاک خشک میشه و بعد آب میدم. چندبار هم کود سه ۲۰ دادم طی سال. توی این چند روز هم تعداد کمی پشه سیاه روی خاک مشاهده کردم. قابل ذکره ۲ نوبت آبیاری آخر کمی بیشتر فاصله افتاد و خاک کامل خشک بود. ممنون میشم راهنمایی کنید جهت رفع زردی و رشد بهتر گیاه.

۱۴۰۲-۱۲-۰۶ ۱۵:۳۶:۳۹

پیمان کریمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۱۲-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۲-۰۶ ۱۵:۳۸:۱۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . خاک گلدان کوکوپیت و پرلیت است یا خاکبرگ ؟

۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۰۷:۵۵:۰۴

پیمان کریمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۱۲-۱۴۰۲

خاک برگ به همراه پرلیت. کمی هم با وِرمی کمپوست ترکیب شده.

۱۴۰۲-۱۲-۰۷ ۲۲:۴۲:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

ورمی کمپوست کمی باعث چسبندگی بافت خاک میشود و این باعث میشود رطوبت خاک دیرتر از دست برود . سعی کنید محیط گیاه گرم و پرنور باشد و تهویه ی خوبی داشته باشد . آبیاری را بهمان صورت قبل و همزمان با خشک شدن خاک انجام دهید اگر روند زرد شدن برگها در ساقه های دیگر شدت پیدا کرد حتما گیاه را از خاک خارج کرده و وضعیت ریشه و زهکش ته گلدان را چک کنید . اگر لایه ی زهکش در ته گلدان، کم ریخته اید ؛ بهتر است آنرا اصلاح کرده و زهکش را با ضخامت بیشتری در ته گلدان بریزید . یک چهارم از تهِ گلدان ، کافی است . فعلا از هیچ نوع کود تقویتی استفاده نکنید تا وضعیت گیاه به ثبات برسد . کوددهی بیش از اندازه و نادرست نیز میتواند گیاه را دچار آسیب کند اما مهمترین علتی که باعث آسیب دیدگی زامیفولیا میشود مربوط به رطوبت و افراط و تفریط در آبیاری است .

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۰:۰۶:۴۹

پیمان کریمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۱۲-۱۴۰۲

بافت خاک فعلی

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۲:۱۸:۳۴

پیمان کریمی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۱۲-۱۴۰۲

گلدان اول پلاستیکی و کوچکتر و با خاک برگ بسیار سبکتر بود و گیاه سرحالتر به صورتی که به محض رشد کردن اولین ساقه تمام برگهاش باز شدن اما الآن ساقه جدید ده روزه قد کشیده و هنوز برگاش کامل باز نشده. انتهای گلدان فعلی رو با پوکه پُر کردم.

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۲:۲۰:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

جنس بعضی از گلدانهایِ سفالی ، مرغوب نیست و میتواند باعث آسیب دیدن گیاهان شود . اگر تمایل دارید گیاه در گلدانی شکیل قرار داشته باشد بهترین راه اینست که گیاه را در گلدانی پلاستیکی ترجیحا سیاه رنگ بکارید و بعد گلدان پلاستیکی را در گلدانی شکیل و سایز بزرگتر قرار دهید بگونه ای که گلدان اولیه مشخص نباشد و فقط گیاه مشخص باشد . بهرحال اگر روند زردی برگها شدت پیدا کرد حتما گیاه را از خاک خارج کنید و وضعیت ریشه را چک کنید و اقداماتی که بیان شد را انجام دهید تا از آسیب بیشتر ، جلوگیری کنید . فعلا هم از هیچ کود و تقویت کننده ای استفاده نکنید خاکی که استفاده کردید مواد مغذی دارد و همین مقدار برای این گیاه فعلا کافی است .

۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۲۲:۲۱:۲۷
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@