پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

نیلوفر گلجهره

تعداد سوال: ۸

عضویت: ۱۵-۰۲-۱۴۰۰

زرد شدن برگ ها ویژه

تعداد بازدید ۸۷

سلام وقتتون بخیر من پک سه تایی پتوس رو سال ۱۴۰۰ ازتون خریداری کردم، رشدشون خیلی خوب بود ولی مدتیه که برگهاش دارن زرد میشن. یه گلدون که تقریبا کل برگهاش زرد شده بود و گذاشتم توی آب و گلدون و خالی کردم. دوتای دیگه هم هر چند وقت برگش زرد میشه. هفته ای یک لیوان به هرکدوم آب تصفیه شده میدم.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۱۵:۱۰:۲۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . اگر ریشه در گلدان پر شده باشد باید امسال ، در بهار گلدان را تعویض کنید و خاک تازه به گلدان اضافه کنید . مراقب باشبد در هنگام تعویض ، خاک از ریشه جدا نشود و بعد از تعویض گلدان ، گیاه را سیراب کنید . زردی برگها میتواند بعلت افراط و تفریط در آبیاری ، تهویه ی نامناسب محیط و یا نوسان دمای محیط ایجاد شود . آیا روی گیاه اثری از آفت مشاهده میکنید؟

۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۱۵:۵۹:۱۵

نیلوفر گلجهره

تعداد سوال: ۸

عضویت: ۱۵-۰۲-۱۴۰۰

نه آفت نیست روی گیاه. نوک بعضی از برگها سوخته. این گلها توی محل کارم هست، طول روز تهویه روشن هست و عصر خاموش میشه. امکان داره برای تهویه باشه؟ و اینکه خاک و میخوام عوض کنم فصل بهار، توی همین گلدونها بکارم مجدد یا گلدون بزرگتر؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۱۶:۱۴:۱۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله پتوس ها به محیطی با نور زیاد و تهویه ی عالی نیاز دارند . گلدان را در بهار تعویض کنید و از گلدانی که یک سایز از گلدان فعلی بزرگتر است استفاده کنید . گرما و خشکی محیط ، تهویه ی نامناسب و کمبود و بیشبود رطوبت و نوسان دمای محیط از معمترین عواملی هستند که باعث آسیب برگها میشوند .

۱۴۰۲-۱۲-۱۴ ۰۸:۵۹:۵۹

نیلوفر گلجهره

تعداد سوال: ۸

عضویت: ۱۵-۰۲-۱۴۰۰

برای آب دادن هفته ای یکبار یک لیوان کافی هست؟

۱۴۰۲-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۰:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

برای آبیاری باید خاک را تست کنید . نمیتوان برای آبیاری روز یا زمان خاصی مشخص کرد . آبیاری باید با توجه به خشکی خاک انجام شود و میزان ان با توجه به بافت خاک ، نیاز گیاه به اب ، جنس گلدان و شرایط محیطی و فصل متفاوت است ، بنابراین بهترین ملاک برای زمان آبیاری خشک بودن خاک گلدان است . وقتی یک سوم خاک تقریبا خشک بود گیاه را سیراب کنید . گاهی اوقات ، همزمان با آبیاری، برگها را نیز بشویید .

۱۴۰۲-۱۲-۱۴ ۱۰:۴۴:۲۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@