پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

هلیانتوس

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۳-۱۲-۱۴۰۲

پوک شدن ساقه بونسای ویژه

تعداد بازدید ۷۱

سلام، وقت بخیر. بونسای من مدتیه که ساقه‌اش پوک و نرم شده، چند روز پیش بیشتر برگ‌هاش زرد شد و من جداشون کردم. الان روی ساقه رو بریدم، یکی از تنه‌ها قهوه‌ای و یکی دیگه سبز مایل به زرده. آیا میشه احیاش کرد؟ چه قارچ‌کشی براش میتونم بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۲-۱۳ ۱۸:۳۳:۲۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . اگر تنه خیلی نرم شده باشد و آوند گیاه اسیب دیده باشد متاسفانه نمیتوان برایش کاری انجام داد . میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید اگر آوند گیاه آسیب چندانی ندیده باشد میتواند خود را ترمیم کند . گیاه را از خاک خارج کنید . وضعیت ریشه را چک کنید و اگر ریشه آسیب دیده و خشک یا پوسیده شده ، قسمتهای آسیب دیده را جدا کنید . یک روز گیاه را در جایی خشک قرار دهید ، بعد اگر تنه کمی سفت شده بود ، گیاه را در گلدانی کوچکتر با زهکشی مناسب و خاک تازه ، بکارید . گلدان را در کنار پنجره ی نورگیر قرار دهید و آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد. نیازی به استفاده از کود یا سم فعلا نیست .

۱۴۰۲-۱۲-۱۴ ۰۸:۵۲:۵۷

هلیانتوس

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۳-۱۲-۱۴۰۲

متشکرم از راهنمایی شما گیاه رو از خاک خارج کردم، متاسفانه پوسیدگی به اکثر بخش‌ها سرایت کرده و فقط بخش‌ بالای یکی از ساقه‌ها سالم مونده اون ساقه رو جدا کردم و داخل آب گذاشتم که اگه ریشه داد بکارمش

۱۴۰۲-۱۲-۱۴ ۱۳:۰۰:۳۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

موفق باشید

۱۴۰۲-۱۲-۱۵ ۰۸:۲۲:۴۳
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@