پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

زهرا زمانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۱-۱۴۰۳

فیلودندرون رو تازه خریدم ویژه

تعداد بازدید ۴۳

سلام و ادب. 6 روز پیش فیلودندرون رو خریداری کردیم. گلدانشو رو برامون توی همون گل فروشی عوض کردن و بهمون گفتن برای بار اول دو لیتر آب بهش بدید! که خاک خودش و خاک گلدون باهم ترکیب بشن. ما هم همینکارو کردیم. از یکی دو روز پیش برگای گیاه شروع کرد به شل شدن و افتادگی. میتونه تغییر محیط و یا تغییر گلدون باشه؟ 🥺 یه برگ جدید قرمز هم داره در میاره... خیلی ناراحتیم میشه راهنماییمون کنین؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۴۵:۰۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . بله تغییر محیط و متفاوت بودن خاک قبلی با خاک جدید میتواند باعث بروز این مشکل شده باشد. برگهای زرد شده را به مرور جدا کنید . گلدان را چند روزی در محیطی با نور ملایم و تهویه ی خوب که زیاد گرم نباشد قرار دهید . برای گیاه جزیره بسازید و تا خاک گلدان نسبتا خشک نشده از آبیاری مجدد خودداری کنید . از هیچ کود یا ضد شوک یا تقویت کننده ای استفاده نکنید .

۱۴۰۳-۰۱-۱۲ ۲۳:۳۳:۵۷

زهرا زمانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۱-۱۴۰۳

خیلی متشکرم از راهنماییتون. چند وقت دیگه این حالت ادامه داره؟ آیا اصن خوب میشه؟ از 6 روز پیش که خریدیمش امروز که روز هفتم بود دوباره بهش آب دادیم گفتیم نکنه از کم آبی هست. محل نگه داریشم کنار پنجره هست. ولی نور مستقیم خورشید بهش نمیخوره. روزا هوا خوبه و شبا یه کوچولو سرده. امروز بعضی برگاش بیشتر شل و افتاده شد... ? ولی اون گل وسطش که داره در میاد رشد کرده از دیروز. خوب میشه؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۱۲ ۲۳:۵۰:۱۲

زهرا زمانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۱-۱۴۰۳

یه سوال دیگه هم اینکه فرمودید برگای زردشو بچینیم ولی این برگا از اول که خریدیم خیلی تازه و سرحال بودن فقط رنگ بعضیاشون زرد بود و بعضیا سبز و یه دونه قرمز.. منظورتون برگ زردی هست که خشک بشه؟ بعد اینکه نحوه درست کردن جزیره رو از خودتون بپرسیم یا تو نت سرچ کنیم قابل اطمینانه؟

۱۴۰۳-۰۱-۱۲ ۲۳:۵۳:۴۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر ترکیب خاکش کوکوپیت و پرلیت باشد باید تعویض شده و از خاکبرگ استفاده کنید . کوکوپیت و پرلیت اب و رطوبت را زیاد در خود نگه میدارد و احتمال پوسیدگی و آسیب دیدگی این گیاه را افزایش میدهد . اما اگر خاک گلدان حاکبرگ است موردی ندارد و به مرور این گیاه ، تنش را پشت سر گزاشته و حالش بهتر خواهد شد . برای بهتر شدن حالش نمیتوان زمان تعیین کرد زیرا بستگی به شرایط محیطی و سازگاری گیاه و شیوه ی نگهداری دارد . وقتی وضعیت گیاه ثابت شد و دیگر برگ زرد نکرد یعنی گیاه دارد با شرایط وفق پیدا میکند و نکات بیان شده در مورد نگهداری و آبیاری ، به درستی دارد انجام می‌شود.

۱۴۰۳-۰۱-۱۲ ۲۳:۵۶:۰۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@