پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

شل شدن برگ دیفن باخیا ویژه

تعداد بازدید ۶۰

سلام و خسته نباشید من ادرماه پارسال دیفن باخیا خریدم گلدانشو عوض نکردم تا بهار شود. چند روز پیش گلدان دیفن را با سایز مناسب و خاک برگ عوض کردم و سیراب کردم و در سایه بود و بعد به محیط مر نور بردم. ولی از روزی که گلدانشو عوض کردم برگ ها شل شده اند نگرانم گلدان کلا خراب شود ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چکار کنم

۱۴۰۳-۰۱-۱۴ ۲۲:۵۰:۳۹

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۱۴ ۲۲:۵۳:۱۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر اگر در ترکیب خاک کوکوپیت وجود داشته باشد یا اینکه خاک بیش از حد سبک بوده باشد میتواند باعث بروز این مشکل شود یا اینکه در هنگام تعویض خاک ، ریشه آسیب دیده باشد . گلدان را به مدت ۳۰ دقیقه در ظرف آب قرار دهید و نتیجه آن را اطلاع دهید

۱۴۰۳-۰۱-۱۵ ۲۲:۳۹:۰۷

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

نه خاک رو از جای خوبی خریدم و به اسم خاک برگ

۱۴۰۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۳:۳۲

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

سلام و وقت شما بخیر. خسته نباشید. دیروز این کاری که شما گفتید انجام دادم. گلدان رو ۳۰ قیمه در ظرف آبی گذاشتم برگ ها هنوز شل هستن. به نظرم یه کم بهتر شده ولی باز هم نگرانم گلم از بین بره.

۱۴۰۳-۰۱-۱۶ ۱۴:۰۱:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

دو سه روز به گیاه زمان بدهید . محیط نگهداری فعلا نور متوسط داشته باشد و کمی خنک و با تهویه ی خوب باشد .

۱۴۰۳-۰۱-۱۷ ۰۰:۰۳:۰۰

ستاره

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۰-۱۱-۱۴۰۲

بله ممنونم. یه سوالی داشتم از خدمتتون من هفتم فروردین به همه گل هام طبق دستور روب کود برای آبیاری آمینو اسید مایع رو در آب ریختم و برای آبیاری استفاده کردم. برای دیفن باخیا کی میشه از کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ استفاده کرد تا وضعیت ش بهتر شه یا بازم از آمینو اسید استفاده کنم. و آیا به نظر شما لازمه از کود استفاده کنم یا خیر‌. توجه به اینکه تازه خاک و گلدان رو عوض کردم سپاس.

۱۴۰۳-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۳:۱۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تا زمانی که گیاه در حال رشد است نیازی به استفاده از این کودها نیست . استفاده از کود ها و سایر تقویت کننده ها ، در زمانی که گیاه نیازی به ان ندارد میتواند باعث آسیب دیدن گیاه و نرم شدن گیاه شود . فعلا از هیچ نوع کودی استفاده نکنید . اگر گیاه تا دو ماه آینده شروع به برگدهی نکرد کوددهی با کود سه بیست را ماهی یکبار آغاز کنید و در اواسط پاییز کوددهی را متوقف کنید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 20-20-20
۱۴۰۳-۰۱-۱۷ ۲۲:۴۷:۳۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@