پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سمانه هنرکار

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۱-۱۴۰۳

گیاه اریکا ویژه

تعداد بازدید ۱۵۵

این گیاه رو حدود دو ماه پیش خریدم و همان موقع خاکش رو عوض کردند برام، زیرش پوکه ریختند و بعدش از همین خاک های بسته بندی حدود دو هفته هست سوسک های ریز اطراف گلدان دیدم که بیشتر مرده هستند گاهی هم زنده هستند و داخل گلدان هم دیدم (سوسک ها بال کوچک هم دارن) سم مانکوزب هشتاد درصد به صورت یه ق مربا خوری در یک لیتر آب استفاده کردم یک بار بعد از خرید همان دوماه پیش و یک بار به تازگی بعد از دیدن سوسک ها اما فایده نداشته برای این سوسک ها جیکار باید بکنم؟ لامپ رشد گیاه سی وات براش نصب کردم، هر ده روز یک لیتر آب بهش میدم و گاهی غبارپاشی کود هم دوبار دادم ولی بازم بعضی برگ ها کمرنگ و دارای نقط سبز کمرنگ شدن

۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۱۵:۵۳

سمانه هنرکار

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۱-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۲۹:۴۴

سمانه هنرکار

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۱-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۰:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. با توجه به سایز گلدان و گیاه ، فضای کمی برای این گیاه اختصاص داده اید . گلدان را از دیوار فاصله دهید به گونه ای که از هر طرف حداقل ۵۰ سانت در اطراف گیاه فضای خالی وجود داشته باشد . مانکوزب سم قارچ کش است و سوسک ها را از بین نمی برد برای از بین بردن سوسک ها از سم دیازینون استفاده کنید سمپاشی را در داخل منزل انجام ندهید. علت کمرنگ شدن برگها میتواند استفاده ی زیاد از کود یا نور زیاد و یا آبیاری نادرست باشد . کوددهی را متوقف کنید ‌ . نور مصنوعی را با فاصله ی بیشتری از گیاه قرار دهید هرچند اگر نور طبیعی محیط به گونه ای باشد که در طول روز نیازی به استفاده از لامپ نباشد همان نور طبیعی برایش کافیست و نیازی به استفاده از نور مصنوعی نیست . غبارپاشی در زمانی که نور زیاد است باعث بروز لکه روی برگها میشود و این لکه ها از بین نمیروند و باید به مرور برگهای آسیب دیده را حذف کنید. با توجه به سایز گلدان آبیاری را زمانی انجام دهید که حداقل یک سوم خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد. محیط باید از نظر تهویه شرایط عالی داشته باشد و حداقل نیمی از روز پنجره ها برای تعويض هوا ، باز باشد .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon)
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۲۳:۵۰:۱۱

سمانه هنرکار

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۱-۱۴۰۳

خیلی ممنون از توضیحات، چون سوسک ها در خاک هستند آیا سم پاشی به صورت ابیاری باید باشد یا غبارپاشی ؟ و اینکه چندبار و با چه فاصله ای انجام بدم؟ و اگر به صورت غبارپاشی نباشد باز هم باید در محیط بیرون انجام دهم؟

۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۰۱:۲۱:۳۶

سمانه هنرکار

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۱-۱۴۰۳

در ضمن همان اول که خریداری شد دونه های سیاه رنگ روی ساقه ها بود که با دستمال پارچه ای پاک کردم و همین مانکوزب رو به صورت غبارپاشی استفاده کرذم و دیگه ایجاد نشد ولی روی بعض ساقه ها در قسمت نزدیک برگ ها هنوز کمی هست

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۰۱:۲۸:۳۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سمپاشی را بصورت آبیاری انجام دهید. دوبار با فاصله ی دو هفته و در خارج منزل و در محیطی سایه انجام دهید .

۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۲۱:۱۷:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

شرایط نگهداری و رطوبت و تهویه را کنترل کنید به مرور سیاهک ها کمتر میشود .

۱۴۰۳-۰۱-۱۹ ۲۱:۱۸:۳۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@