پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

ايران نوري

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۱-۰۱-۱۴۰۳

لكه هاي قهوه اي ویژه

تعداد بازدید ۵۱

سلام. گياه با پلاستيك داخل گلدان قرار داده شده. فكر نمي كنم ريشه ها با گلدان تماس مستقيم داشته باشد. هفته اي ٣/٤ ليتر آبياري مي شود. پنجره رو به شمال است. درپنجره روزي ١٢ ساعت باز است. برگ هاي سمت چپ ،به خصوص، قهوه اي مي شوند . هيچ وقت زردنمي شوند .حتي دمبرگ هم ممكن است سبز باشد. برگ ساير قسمت ها هم در كناره و وسط لكه قهوه اي دارد. از بخور سرد هم استفاده مي كنم

۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۴:۱۹:۱۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید

۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۸:۱۹:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۲۲:۰۸:۱۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

پلاستیک را از دور گیاه جدا کنید . گیاه را در گلدان پلاستیکی رنگ تیره با خاکی که بافتی متوسط داشته باشد و حاوی کوکوپیت و پرلیت نباشد بکارید و برگهای آسیب دیده را جدا کرده و گیاه را در تراس در محیطی سایه قرار دهید . آبیاری را زمانی انجام دهید که یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد. قبل از آبیاری حتما خشکی و رطوبت خاک را تست کنید و در صورت خیس بودن خاک از آبیاری خودداری نمایید . برای تقویت ماهی یکبار از بهار تا اواسط پاییز گیاه را با کود کلات آهن تغذیه کنید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۲۲:۱۳:۰۰

ايران نوري

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۱-۰۱-۱۴۰۳

ببخشيد چرا بايد رنگ گلدان تيره باشه؟ برگ ها در اثر گرما اين اتفاق براشون افتاده نه آبياري زياد درسته؟

۱۴۰۳-۰۱-۲۲ ۱۰:۱۴:۲۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله برگها در اثر گرما دچار این مشکل شده اند هم گرمایی که به برگ رسیده و هم گرمای ریشه . رنگ گلدان بهتر است تیره باشد چون محیط ریشه هر چه تاریکتر باشد برای ریشه مناسبتر است .

۱۴۰۳-۰۱-۲۲ ۲۱:۰۸:۴۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@