پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

یگانه تم

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۱-۱۴۰۳

فیکوس لیراتا_راه درمان ویژه

تعداد بازدید ۳۶

سلام وقت بخیر من یک ماهه این گیاه رو تهیه کردم هفته ای یکبار ابیاری سیراب داره همراه با کود هلی مورد نظرش جزیزه داره و در کنار گیاهان دیگر نگهداری میشه با پنجره‌ی جنوبی فاصله ی یک متر و نیمی داره و نور غیرمستقیم مناسبی دریافت میکنه روزانه دو سه ساعت پنجره بازه با این توضیحات ایا گیاهم درچار قارچ شده یا رطوبت کافی نداره؟ راه درمان داره؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۵ ۱۵:۲۹:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر فیکس از نظر تهویه و نور گیاهی پرتوقع است . روزی دو سه ساعت هوای تازه برایش کافی نیست و این گیاه حداقل نیمی از شبانه روز باید هوای تازه دریافت کند. رطوبترسانی را کاهش دهید . آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و بعد در این فصل گیاه را سیراب کنید . آب جمع شده در زیر گلدانی را همواره خالی کنید . کوددهی را نیز فعلا متوقف کنید . گیاه شما هم در معرض ابتلا به بیماری قارچی است و هم علائم ِ بیشبود کود در برگها مشاهده میشود . برگهای آسیب دیده ترمیم نمیشوند و می‌توانید به مرور آنها را جدا کنید . فعلا نیازی به استفاده از قارچ کش نیست زیرا اگر شرایط محیطی مناسب نباشد استفاده از قارچ کش موثر نخواهد بود.

۱۴۰۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۰۳:۳۱

یگانه تم

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۱-۱۴۰۳

ممنون از پاسخگوییتون اما در برگ های پایینی لکه های قهوه ای به شکل دیگه‌ای هستن. تشخیصتون چیه؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۱:۱۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

نوسان دمای محیط و تهویه ی نامناسب محیط عامل بروز این آسیب است . برگهای پایینی را نیز میتوانید به مرور جدا کنید .

۱۴۰۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۹:۰۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@