پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

علی ادریساوی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۵-۰۱-۱۴۰۳

خشک شدن ساقه ی فیکوس ویژه

تعداد بازدید ۴۲

فیکوس را ما تازه خریداری کردیم هروقت خشک شده بهش آب دادیم سری اول همراه با هیومیک اسید . سری دوم اسید آمینه . اما برگهای پایینی کم کم دارن افقی میشن . حالتون . برگ جدید هم داده . در حال حاضر طبق فرمول شما خاکش را چک کردم فعلا آبیاری نمی خواهد . لطفا راهنمایی بفرمایید .

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۱:۲۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . استفاده ی بیش از اندازه از کود ها باعث بروز آسیب و شوک در گیاه میشود . گیاهی که تازه خریداری شده حداقل تا سه ماه نیازی به استفاده از هیچ نوع ماده تقویتی و امثالهم ندارد . فیکوس ها به محیطی با نور و تهویه ی عالی نیاز دارند و اگر محیط چنین شرایطی نداشته باشد به مرور برگها دچار آسیب و لکه شده و گیاه خزان کرده یا دچار بیماری قارچی میشود . گلدان پلیمری برای نگهداری این گیاه اصلا مناسب نیست . اگر خاک گلدان کوکوپیت و پرلیت است انرا تعویض کنید و از خاکبرگ و پیتماس استفاده کنید. آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد. بعد از بهبود شرایط و گذشت دو ماه ، برای تقویت این گیاه از کود کلات آهن استفاده کنید

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۲:۳۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@