پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

فرناز کریمی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۷-۰۸-۱۴۰۲

لکه ی قهوه ای نارنجی روی برگ و سپس خشکی برگ ها ویژه

تعداد بازدید ۱۰۵

سلام. روزبخیر. سانسووریای من از روزی که آمد تو خونه از اداره ی همسرم، میانه ی برگ ها خشک بود و به تدریج خشکی باعث از بین رفتن ساقه میشد، یک نوبت قارچ کش مصرف کردم، اما تاثیر نداشت. در حال حاضر لکه ی نارنجی قهوه ای نزدیک سطح خاک روی برگ ها میبینم و همین طور یک لکه ی سفید با مرکز خشک روی پاجوش جدید. ممکنه کنه گیاه باشه؟ چه کار باید انجام بدم. آبیاری هر ۱۵ روز یک بار هست. نور مناسب داره و فاصله ی یک متر از پنجره

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۸:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید از چه سم قارچ کشی استفاده کردید و به چه صورت؟

۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۲۱:۳۴:۲۷

فرناز کریمی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۷-۰۸-۱۴۰۲

سلام.تیوفانات متیل هر یک قاشق چایخوری در یک لیتر آب، به فاصله ۳ هفته

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۰۸:۳۹:۵۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

استفاده از قارچ کش را متوقف کنید. برای آبیاری از تب هم دمای محیط استفاده کنید. اگر خاک گلدان مرغوب نیست این فصل زمان مناسبی برای تعويض خاک این گیاه است و در حین تعویض خاک میتوانید زهکش گلدان را بهبود و وضعیت ریشه را چک کنید. قسمتهای آسیب دیده را تا جایی که میتوانید جدا کنید . زمانی که هوا خیلی خنک یا به شدت گرم است روی برگها اب نریزید . سعی کنید از گلدان کوچکتر استفاده کنید تا ابتلا به بیماری‌های قارچی کمتر شود.

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۲۰:۳۱:۰۲

فرناز کریمی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۷-۰۸-۱۴۰۲

ممنونم. منظورتون اینه که گیاه من در گیر قارچ نیست؟ نیاز هست قارچ کش دیگه ای استفاده کنم؟ تعویض خاک در زمان مبتلا بودن به بیماری قارچی مشکلی ایجاد میکنه آخه!

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۲۰:۴۱:۲۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله گیاه مبتلا به بیماری قارچی است . قارچ کش به اندازه ی کافی مصرف شده و مصرف مجدد آن ، دیگر ضرورتی ندارد . باید با کنترل شرایط محیطی و رطوبت و آبیاری و بهبود شرایط نگهداری ، از ادامه ی مشکل جلوگیری کنید زیرا در غیر اینصورت استفاده از قارچ کش موثر نخواهد بود. فعلا به استفاده از قارچ کش دیگری نیاز نیست . گاهی اوقات نامناسب بودن خاک هم میتواند موجب بروز بیماری قارچی شود .

۱۴۰۳-۰۲-۰۵ ۰۹:۴۰:۳۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@