پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۸-۰۶-۱۴۰۲

علت تغییر رنگ برگ گیاه ویژه

تعداد بازدید ۵۱

سلام ببخشید من ۱ ماه این گیاه رو خریدم و الان ۲-۳ تا از برگهاش تغییر رنگ دادن و گاها زیر برگ ها پودر سفید رنگ میبینم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۱۴:۳۵:۱۰

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۸-۰۶-۱۴۰۲

اینم یک عکس دیگه

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۱۴:۳۶:۱۹

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۸-۰۶-۱۴۰۲

برگها هم سرشون پایین اومده و حالت افتاده پیدا کردن

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۱۴:۴۳:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت و چه مقدار است و محیط نگهداری از نظر تهویه چه وضعیتی دارد؟

۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۲۱:۳۱:۵۵

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۸-۰۶-۱۴۰۲

هفته ای یکبار ۳ لیوان اب گلدان کنار پنجره هستش و مقداری از پنجره همیشه بازه که تهویه هوا خوب انجام بشه نور خیلی زیادی نداره یه نور گل هم براش گذاشتم اما باز هم نورش زیاد نیست

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۲۱:۵۵:۳۹

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۸-۰۶-۱۴۰۲

سایز گلدان و حجم خاک گلدان به قدری زیاد است که اگر ۳-۴ لیتر هم اب بریزم باز توسط خاک جذب میشه و به زیر گلدانی نمیرسه درضمن با قارچ کش منکوزیب یکبار ابیاری شده به نظرتون میزان ابیاری بایذ چقدر باشه تا گل سیراب بشه و ایا این برگها رو بایذ قطع کنم؟

۱۴۰۳-۰۱-۳۰ ۰۶:۰۱:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سه لیوان برای گیاهی با این سایز بسیار کم است . گلدان را به مدت ۴۵ دقیقه در ظرف آب قرار دهید به گونه‌ای که تا نیمی از گلدان در آب قرار داشته باشد . برگهای آسیب دیده را جدا کنید. فیکوسها به نور زیاد و محیطی با تهویه ی بسیار عالی نیاز دارند نور مصنوعی برای این گیاه چندان جوابگو نیست . استفاده از قارچ کش را متوقف کنید. اگر نور محیطتان زیاد نیست گلدان را در بهار و تابستان در تراس سایه ، قرار دهید . هر گاه وضعیت گیاه به ثبات رسید میتوانید ماهی یکبار از کود کلات آهن استفاده کنید. کوددهی را در اوایل پاییز قطع کنید. آبیاری باید در زمانی انجام شود که خاک نسبتا خشک شده باشد میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حداقل یک سوم از خاک نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید. در این فصل گیاه باید سیراب شود پس به اندازه ای در گلدان آب بریزید که حداقل مقداری از ته گلدان خارج شود . اگر آب از ته گلدان خارج نمیشود یا زهکش گلدان درست عمل نمیکند و مناسب نیست و یا بافت خاک نامناسب است . بافت خاک (حتی اگر متوسط باشد) باید به گونه ای باشد که آب به راحتی در آن نفوذ کند و از ته گلدان خارج شود.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۱-۳۰ ۰۷:۳۵:۰۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@