پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

امیر محمدزاده

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۱-۰۱-۱۴۰۳

کمرنگ شدن برگهای باباآدم ویژه

تعداد بازدید ۳۴

سلام وقتتون بخیر.هفته پیش گیاه باباآدم خریدم.گلدان رو عوض نکردیم.تا روز چهارم هم تا ۳-۲ بند انگشت خاکش خیس نبود و روز چهارم با اینکه یکم احساس نمناکی می کردم حدود ۱ لیتر اب دادم و اب از گلدان خارج شد.کود فعلا هیچی ندادم.بخور ۴ روز اول تمام مدت روشن بود ولی از روزهای بعد روزی ۳-۲ ساعت.چند روز اول غبارپاشی و بعد نکردم(ترسیدم قارچ بگیرد).پنجره هم جنوبی هست ولی به دلیل بالکن آفتاب مستقیم بهش نمی خوره.جزیره هم ۲ روز هم درست کردم.از دیروز دیدم دو تا از برگهای پایینی کمرنگ شدن و امروز زردتر و برگ بزرگ بالایی هم احساس می کنم داره رنگ خودش رو از دست می ده

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۶:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. بابا آدم گیاهی نوردوست است و باید در محیطی قرار داشته باشد که نور و تهویه ی خوبی داشته باشد . اگر خاک گلدان سبک باشد یا محیط شرایط مناسبی از نظر نور و تهویه نداشته باشد و یا آبیاری نادرست انجام شود برگهای گیاه شروع به زرد شدن کرده و از بین میرود .استفاده از بخور را متوقف کنید به گیاه نور بیشتری برسانید میتوانید انرا در تراس و در محیطی سایه قرار دهید و تا پاییز در همان محیط از گیاه نگهداری کنید . برای آبیاری اجازه دهید خاک گلدان نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید و در این فصل گیاه را سیراب کنید. فعلا از هیچ نوع کود و یا تقویت کننده ای استفاده نکنید .اگر خاک گلدان سبک است انرا اصلاح کرده و از خاکی با بافت متوسط استفاده کنید.

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۸:۱۳

امیر محمدزاده

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۱-۰۱-۱۴۰۳

سلام مجدد.پنجره جنوبی هست و نور خوبی داره،فقط مستقیم جلو پنجره نیست که افتاب بخوره و کنار تر هست،محیط روشن هست،مستقیم جلو پنجره بذارم؟ آبیاری هم جوری باشه که اندازه ۷ سانت تقریبا خشک باشه و روی انگشت احساس خیسی نکنیم؟چون نسبت به روزهای قبل خشک تر شده بود،اما یکم احساس نمناکی می کردم که اب ریختم.تقریبا خشکه خشک باشه و بعد بریزم؟ الان این سه تا برگ به احتمال زیاد از بین می رن؟

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۷:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

با توجه به تصویری که ارسال کرده اید ، نور محیطی که گلدان را در آن قرار داده اید ، برای این گیاه کافی نیست . بله برگها از بین میروند اما نگران نباشید با توجه به اینکه گیاه در فصل رشد قرار دارد مجددا برگزایی انجام خواهد شد . برای تسریع در برگزایی مجدد ، میتوانید این برگها را جدا کرده و بعد گیاه را در معرض نور بیشتر و در تراس قرار دهید . با شروع فصل سرد، چون رشد کند و یا متوقف میشود میتوانید گلدان را مجددا به داخل منتقل کنید. عمق گلدان نسبتا زیاد است و باید اجازه دهید خاک بیشتر خشک شود و تا زمانیکه خاک خیس است از آبیاری خودداری کنید. اگر خاک گلدان خیلی سبک باشد باید آنرا اصلاح کرده و یا از خاکی با بافت متوسط استفاده کنید.

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۲۲:۵۲:۵۵

امیر محمدزاده

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۱-۰۱-۱۴۰۳

ممنون از پاسختون.موقعی که این عکس رو گرفتم صبح زود بوده و هنوز افتاب نبوده،از ظهر حدود ۴ ساعتی افتاب خوبی داره سالن،ولی مستقیم به گیاه نمی خوره.عمق گلدان ۲۸ سانت هست که داخل یک گلدان بزرگتر گذاشته شده،که زیرش گلدان خالی برعکس و پوکه،… گذاشتیم

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۲۳:۱۶:۰۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بهر حال این گیاه به نور بسیار زیاد نیاز دارد و محیط باید از نظر تهویه بسیار شرایط خوب و عالی داشته باشد. اگر چنین شرایطی در مکان فعلی برایش مهیاست میتوانید گلدان را در همین محیط نگهدارید . شرایط گلدان که در مورد عمق بیان کردید مناسب است . اما باز هم در زمان آبیاری به مسأله ی خشک شدن خاک بین دو آبیاری دقت بفرمایید تا گیاه دچار مشکل نشود .

۱۴۰۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۶:۴۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@