پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

اشکان محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۱-۱۴۰۳

خراشیدگی و سوراخ در شاخه بنسای جینسینگ ویژه

تعداد بازدید ۱۱۹

سلام وقت بخیر یدونه بونسای جینسینگ تازه خریدم امروز متوجه شدم که انگار یکی از ساقه ها خراشیده شده و پایین ترش و روی یه ساقه دیگه الیاف گیاه مشخص شده و حالت سوراخ مانند داره. ساقه هارو هم تکون میدم تعدادی برگ میریزه البته خیلی هم جوانه تازه زده حتی روی تنه اصلی داره برگ میده. یه سری لکه سیاه روی شاخه ها پیدا میشه که یا آفته یا جای کنده شدن برگ های افتادست و سه چهارتا لکه سیاه غیر برجسته زیر چند برگ محدود وجود داره. نمیدونم اون خراشیدگی ها از قبل بوده و چون برگ ها ریخته پیدا شده یا جدیده ولی ریزش برگ ها عجیبه. در ضمن روی برگ ها رسوب سفیدی هست که یا از اسپری کود روی گیاه ایجاد شده یا از آفته. از کود پوکون هفته ای یه بار استفاده میکنم هفته ای دوبار هم آب میدم البته تا الان یکدفعه کود دادم بهش ممنون میشم راهنمایی کنید

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۴۵:۲۱

اشکان محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۱-۱۴۰۳

عکسهای بیشتر. تنه هم دو رنگه از اول همینجوری بود یه قسمت هایی تیره تره نمیدونم نرماله یا نه. نشونه هایی از خراش و جویدگی روی برگ ها هست و اکثر برگ ها با تکون دادن وقتی سالم هستن هم میریزن.

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۵۶:۳۷

اشکان محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۱-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۵۷:۲۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه مقدار است یعنی در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید ؟ و محیط گیاه از نظر نور و تهویه چه وضعیتی دارد؟

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۰:۰۳

اشکان محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۱-۱۴۰۳

دو هفتس آوردمش.سیراب میکردم جوری که بعدش زیر گلدونی رو باید خالی میکردم. بعد از یک هفته هم که سر جاش جاگیر شد شروع یه کود دهی با کود پوکون بنسای کردم طبق دستوری که نوشته. کنار پنجره هستش نور غیر مستقیم میخوره بهش. از پنجره شمالی پشت به آفتاب از دیروز هم در یه شاخه برگ های کوچیکش شروع به چروک شدن کرده ولی سالمن فقط چروک شدن

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۳:۵۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر تراس دارید گلدان را در تراس قرار دهید . کوددهی را متوقف کنید . کوددهی در زمانی که گیاه نیاز به تغذیه ندارد باعث بروز آسیب در گیاه میشود . آبیاری باید در زمانی انجام شود که خاک نسبتا خشک شده باشد قبل از آبیاری خاک را تست کنید میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و هرزمان حداقل یک سوم خاک نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید. برگهای ریخته شده روی خاک را بردارید و نگزارید روی سطح خاک گلدان باقی بماند. فعلا از هیچ نوع کود یا ضد شوک یا ماده ی تقویت کننده ای استفاده نکنید.

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۲۲:۴۷:۱۸

اشکان محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۱-۱۴۰۳

بله. علت ایجاد خراش ها و اون سوراخ روی شاخه چیه؟

۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۲۳:۰۳:۲۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گاهی اوقات وقتی برگ میریزد محل زخم بعلت شرایط محیطی سیاه میشود . سوراخ شدن برگها میتواند بعلت وجود آفت باشد اما فعلا به دلیل شرایط حاد گیاه و ریزش شدید برگها ، سمپاشی را انجام ندهید . زمانی که ریزش برگها کند و یا متوقف شد یکبار گیاه را با سم دیازینون سمپاشی کنید . سمپاشی را در داخل منزل انجام ندهید. خراش روی ساقه میتواند در اثر صدمات فیزیکی ایجاد شده باشد .

۱۴۰۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۴۹

اشکان محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۱-۱۴۰۳

اگر ریزش متوقف نشد چیکار کنم؟ و در صورت توقف ریزش کوددهی رو از چه زمانی آغاز کنم؟ در ضمن حضور خزه عادی روی خاک مفیده؟ فعلا برداشتم اگه مفیده برگردونم یا از پوشش دیگه ای استفاده کنم

۱۴۰۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۱:۲۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر ریزش متوقف نشد باید گیاه را از خاک خارج کنید و وضعیت ریشه ها و زهکش ته گلدان را چک کنید . زمانی که ریزش کاملا متوقف شد میتوانید کوددهی با کود کلات آهن را ماهی یکبار انجام دهید . خزه برای بونسای نیازی نیست . بهتر است روی سطح خاک گلدان از هیچ ماده ای بعنوان پوشش استفاده نکنید تا ته یه ی خاک به خوبی انجام شود .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۴۱:۲۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@