پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سجاد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۲-۱۴۰۳

ریشه ویژه

تعداد بازدید ۳۴۶

زامیفولیای من در یک گلدان پلاستیکی است و آن گلدان در یک گلدان فلزی قرار دارد. آب باقیمانده آبیاری در گلدان فلزی بدون سوراخ جمع شده و ریشه گیاه داخل آب بزرگ شده. به نظر شما این ریشه ها رو جدا کنم؟ یا همین حالت مشکلی ندارد.

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۵:۵۰:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. فعلا تا زمانی که ریشه انبوه نشده نیازی به هرس کردن ندارد اما مراقب باشید که آبی که در گلدان فلزی است گرم نشود چون باعث آسیب دیدن ریشه میشود.

۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۴:۴۴

سجاد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۲-۱۴۰۳

ممنون پس آبش رو خالی نکنم بعد آبیاری درسته؟ بین ته دو‌گلدون یه فضای خالی هست که آب توش میمونه و به ته گلدون پلاستیکی یرخورد نداره. یه سؤال دیگه هم اینکه یه زامیفولیای دیگه که گلدونش کوچیکتره جلوی تلویزیون گذاشتم براش ضرر داره؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۸:۱۹:۴۵

سجاد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۲-۱۴۰۳

اینم یه مقداری ریشه اش از کف گلدون بیرون اومده.

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۸:۲۲:۳۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

با توجه به فصل گرما بهتر است اب گلدان تخلیه شود تا گیاه دچار بیماری قارچی نگردد اما چون گیاه شما به محیط آبی در زیر گلدان عادت کرده مانعی ندارد اما حتما دما را مد نطر داشته باشید و البته اجازه ندهید اب حالتِ ماندگی پیدا کند چون میتواند عاملی ررای بروز بیماری شود . اصولا زامیفولیا گیاهی خشکی پسند است اما در فصل رشد به آبیاری کافی نیاز دارد با توجه به اینکه گیاه شما از گلدان زیرین آب دریافت میکند و ریشه به این وضعیت عادت کرده ، پس آبیاری گلدان را نباید طبق روال معمول انجام دهید زیرا ریشه از گلدان زیرین درحال دریافتِ آب است . بهر حال باز باید با این شرایط ، مراقب باشید زیرا گرم شدن گلدان فلزی و اب داخل ان و همچنین ماندگی ِ آبِ داخل گلدانِ فلزی میتواند مشکل ساز شود . نگهداری گیاهان در نزدیک لوازم صوتی و تصویری اصلا مناسب نیست و میتواند گیاه را دچار آسیب کند بهتر است جای گلدان را از جلو تلویزیون به محلی دیگر تغییر دهید .

۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۹:۰۲:۲۷

سجاد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۲-۱۴۰۳

سلام در اثر برخورد با گلدان زامیفولیا یکی از شاخه های بلند کاملا از نزدیک خاک خم شده. ببرمش ؟ میشه ریشه دارش کرد؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۸ ۰۸:۲۹:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله میتوانید انرا جدا کرده و در اب قرار دهید تا ریشه دار شود و بعد از ریشه دار شدن ، آنرا دوباره به گلدان اصلی منتقل کنید .

۱۴۰۳-۰۲-۱۸ ۱۱:۵۷:۵۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@