پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مهدی دوات گر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۷-۰۲-۱۴۰۳

زرد شدن برگ های ویژه

تعداد بازدید ۱۰۰

مدت ۳ماهه خریداری کردم این گیاه رو حتی برگ جدید هم جونه زد ولی الان در حال زرد شدن هست برگ هاش تو طول هفته بخور سرد هم بهش میدم ولی از نور پنجره دور هست و بیشتر نور مصنوعی میخوره بهش

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۷ ۱۸:۵۲:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. این نوع مانسترا با این سایز به فضای زیادی نیاز دارد . حداقل ۵۰ سانتیمتر از هر طرف باید فضای خالی در اطراف گیاه وجود داشته باشد . استفاده از بخور را متوقف کنید آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و بعد در این فصل گیاه را کاملا سیراب کنید. گاهی اوقات گیاه را در حمام برده و همزمان با آبیاری برگها را نیز با آب مورد شست و شو قرار دهید. برای تامین رطوبت از روش جزیره استفاده کنید. نور مصنوعی برای این گیاه ضرورت ندارد همین که گلدان را کنار پنجره ی نورگیر قرار دهید کافی است. هوای محیط باید تهویه ی عالی داشته باشد و حداقل نیمی از روز پنجره ها باز باشد و به گیاه هوای تازه برسد . اگر گیاه ریشه های هوایی اش بیرون از گلدان است آنرا به روی سطح خاک قرار دهید تا بتواند رطوبت و مواد غذایی خاک را جذب کند اینکار برای سلامت گیاه بسیار مفید است. خاک گلدان باید بافتی متوسط داشته باشد ترکیبی از خاکبرگ و کمی پیتماس مناسب است . از هیچ نوع کود و یا مواد تقویت کننده استفاده نکنید.

۱۴۰۳-۰۲-۱۷ ۲۳:۲۰:۲۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@