پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

بهروز عبادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۴-۰۵-۱۴۰۰

سوختن برگها ویژه

تعداد بازدید ۳۴۵

با سلام 3 ماهی هست که اریکا خریدم. ماه اول بسیار شاداب و سرحال بود. کم کم زرد شدن وسوختن برگها شروع شد. احتمال دادم که گلدان سایز بزرگ داشت واسه همین گلدون رو تعویش کردم. موقع آبیاری اگر 2 بند انگشت خاکش خشک می شد آبیاری میکردم تا آب از پایین تخلیه بشه. بازم هم داره برگهاش می سزه و خشک میشه. تقریبا نصف غلاف ها از بین رفت. 3 هفته ای هست که فعلا کوددهی رو قطع کردم. در سایه هست البته با نور غیرمستقیم خوب. هوا هم جریان داره و فضا بزرگه. دیگه نمی دونم چکار کنم. هر روز شاهد خشک شدن برگها هستم. موقع تعویض گلدون هم مشکلی در ریشه ندیدم

۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۰۸:۴۴:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید.

۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۲۲:۴۹:۵۶

بهروز عبادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۴-۰۵-۱۴۰۰

خاکش هم زهکشی بالا داره ترکیبی از ورمی پرلیت کوکوپیت پیتماس

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۲۲:۵۹:۰۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گلدانهای پلیمری به خاطر ضخامتی که دارند ، باعث بروز مشکل برای گیاه میشوند . بهتر است گیاه در گلدان پلاستیکی معمولی کاشته شده باشد و بعد ان گلدان را در گلدان پلیمری قرار دهید ، با توجه به شروع فصل گرما ، دما ی بالا و ماندگی اب و تهویه ی نامناسب این جنس گلدانها باعث آسیب دیدن ریشه و پختگی یا سوختگی برگها و ریشه میشود . در زمان آبیاری اگر دقت داشته باشید و دستتان را زیر گلدان قرار دهید متوجه خواهید شد که اولین قطرات آبی که از ته گلدان خارج میشود ، گرم است . و این نشان دهنده ی اینست که ریشه دارد دمای بالایی را در این نوع گلدانها ( بخصوص در این فصل) تحمل میکند و همین به مرور باعث آسیب دیدن گیاه میشود . کوددهی را نیز کاملا متوقف کنید . گیاه بیش از اندازه به دیوار نزدیک است . گلدان را با فاصله ی بیشتری از دیوار قرار دهید .

۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۰:۴۲

بهروز عبادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۴-۰۵-۱۴۰۰

یه گلدون پلاستیکی رو برعکس کردم و داخل گلدان پلیمری گذاشتم تا حجم خاک کمتری بنده و تهویه بهتر بشه بنظرتون این کار جواب نداده که گیاه به این وضع افتاده؟ برای افزایش ضخامت ساقه ها چه کودی پیشنهاد می‌دید؟

۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۲۳:۲۶:۴۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاه نباید مستقیما" در گلدان پلیمری کاشته شود . برای استحکام ساقه میتوانید از کود پتاس و فسفر بالا استفاده کنید . ماهی یکبار هم در فصل رشد از کود کلات آهن استفاده کنید البته کوددهی را باید زمانی آغاز کنید که وضعیت گیاه به ثبات رسیده و حال گیاه بهتر شده باشد .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10 کود NPK 12-12-36 کلات آهن
۱۴۰۳-۰۲-۲۷ ۲۲:۴۶:۳۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@