پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سحر جهانگیر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۲-۰۳-۱۴۰۳

ریختن برگ لیراتا ویژه

تعداد بازدید ۷۵

پنج ماهه لیراتا دارم خیلی خوب بود همه چی تا یک ده روز پیش بعد آبیاریش روز بعد برگ‌های پایینش خشک شدن و پنج شش تا باهم افتادن الان هم برگ‌ها آویز شدن و بی حالن و برگ‌های پایین لکه های سبز کمرنگ مثه خشکی گرفتن

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۱۸:۱۴

سحر جهانگیر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۲-۰۳-۱۴۰۳

آبیاریش هر ده روز بعد تست خاک هست کنار پنجره هست اما تاحالا غبارپاشی نکردم واسش و آبیاریش هم تا حالا آب از زیر گلدون خارج نشده

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۲۳:۱۶

سحر جهانگیر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۲-۰۳-۱۴۰۳

امروز هم بعد تست خاک ک کامل خشک بود پنج سیسی کود گرین مکس ۱ تو یک لیتر آب بهش دادم این عکس کود ک دادم

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۲۵:۴۶

سحر جهانگیر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۲-۰۳-۱۴۰۳

اینم عکس ده روز پیشش که یهو پنج شش تا باهم افتادن

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۲۸:۰۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . فیکوس لیراتا گیاهی است که به محیطی پرنور با تهویه ی عالی نیاز دارد . اگر محیط تهویه ی خوبی نداشته باشد فورا واکنش نشان داده و برگها خشک و یا سیاه شده و میریزند . برای آبیاری اجازه دهید خاک نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید. و به اندازه ای به گیاه اب دهید که سیراب شود البته این مقدار آبیاری برای این فصل ، است و در پاییز و زمستان آبیاری باید کمتر انجام شود . تغذیه با کود آهن برای این گیاه مفید است و بهتر است در فصل رشد ماهی یکبار با کود کلات آهن تغذیه شود . اما فعلا چون گیاه دچار شوک شده است از کوددهی پرهیز کنید و زمانی که حال گیاه به ثبات نسبی رسید میتوانید کوددهی با کود کلات اهن را آغاز کنید . رطوبت هم نقش مهمی در سلامتی این گیاه دارد اما اگر محیط مناسب نباشد ، رطوبت زیاد باعث بروز بیماری قارچی میشود. گلدان را نزدیک لوازم صوتی و تصویری قرار ندهید و محیط اش را تعویض و با توجه به موارد بیان شده گلدان را به محیط مناسبتری منتقل کنید . برگهای آسیب دیده را جدا کنید چون دیگر ترمیم نمیشوند . بهتر است اگر تراس دارید گلدان را در بهار و تابستان در تراس سایه قرار دهید . اگر شرایط محیطی برای این گیاه مناسب نباشد متاسفانه گیاه خزان کرده و از بین خواهد رفت .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۷:۳۱:۲۹

سحر جهانگیر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۲-۰۳-۱۴۰۳

کنار لوازم صوتی تصویری نیست تراس هم نمیشه بذارم چون کلا آفتاب مستقیم میخوره به تراس پنجره هم باز میکنم و تهویه درستی داره الان دلیل این آویز شدن و اون برگ‌هایی که ریختن چیه دقیقا؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۷:۴۷:۲۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

افراط و تفریط در آبیاری و تهویه ی نامناسب .

۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۸:۰۴:۲۵

سحر جهانگیر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۲-۰۳-۱۴۰۳

اها ممنونم جزیره هم واسش درست کنم یا نه؟ برگاشو با دستمال نم دار تمیز کنم یا نمیخواد؟ و اینکه وقتی آب میدم حتما باید از گلدون آب خارج بشه یا نه؟ بعد از اینکه بهتر شد به جز کود آهن ک فرمودین چیز دیگه ای لازم نداره؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۸:۱۵:۳۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

برای رطوبترسانی میتواتید برایش جزیره بسازید . بله نباید اجازه دهید که غبار و خاک روی برگها بنشیند . میتوانید گاهی اوقات همزمان با آبیاری ، برگهای گیاه را از بالا مورد شست و شو دهید و به اصطلاح گیاه را حمام کنید. اینکار به تمیز ماندن برگها و گیاه کمک خواهد کرد البته حمام کردن گیاه را فقط در فصل رشد میتوانید انجام دهید و اینکار را در پاییز و زمستان انجام ندهید. بله در مورد کود ، فقط از کلات آهن در زمانی که وضعیت گیاه به ثبات رسید استفاده کنید . بله آبیاری را (زمانی که خاک به اندازه ی کافی خشک بود ) به اندازه‌ی انجام دهید که مقداری آب از زیر گلدان خارج شود .البته این مقدار آبیاری ، فقط مخصوص فصول گرم است و طبیعتا در پاییز و زمستان آبیاری باید کمتر انجام شود.

۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۲۱:۲۰:۵۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@