پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

امیر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۳

لک شدن فیکوس ویژه

تعداد بازدید ۸۴

من این فیکوس رو حدود یک ماه پیش گرفتم اولش خیلی خوب بود و دو تا برگ جدید هم باز شد هفته ای یکبار آب دادم بهش و غرق آب شد کامل الان چند روزه داره لک های قهوه ای میزنه کنار برگ هاش و مدام دارن برگ های بیشتری اینجوری میشن جای گل از نظر نور کنار همین پنجره هست که عکس گذاشتم دمای محیط هم عادیه البته گرمای تابستون هست ولی وقتی خونه هستم کولر میزنم آبی میزنم و جلوی کولر هم هست به نسبت مشکل چیه؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۱:۱۵:۳۳

امیر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۱:۱۸:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر نور محیط برای گیاه کم است فیکوس ها گیاهانی هستند که به محیطی پرنور با تهویه ی عالی نیاز دارند . اگر محیط تهویه ی خوبی نداشته باشد فورا واکنش نشان داده و برگها خشک و سیاه شده و میریزند . برای آبیاری اجازه دهید خاک نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید. تغذیه با کود آهن برای این گیاه مفید است و بهتر است در فصل رشد ماهی یکبار با کود کلات آهن تغذیه شود . رطوبت هم نقش مهمی در سلامتی این گیاه دارد اما اگر محیط مناسب نباشد ، رطوبت زیاد باعث بروز بیماری قارچی میشود. محیط اش را تعویض و با توجه به موارد بیان شده گلدان را به محیط مناسبتری منتقل کنید . برگهای آسیب دیده را جدا کنید چون دیگر ترمیم نمیشوند . کوددهی را زمانی که وضعیت گیاه به ثبات رسید میتوانید ماهی یکبار تا اوایل پاییز انجام دهید. در هر نوبت آبیاری باید گیاه را در این فصل سیراب کنید . گلدان نباید روبروی کولر قرار داشته باشد . آیا جنس گلدان پلیمری است ؟ و اینکه زمانی که به گیاه آب میدهید آیا اب از زیر گلدان خارج میشود ؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۲:۴۷:۵۴

امیر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۳

گلدان خودش پلاستیکی هست و داخل باکس چوبیه من کارهایی که گفتید انجام میدم اما سوالم اینه باتوجه به موقعیت الان گلدون من چه گیاهی جایگزین کنم که آسیب نبینه چون اینجا باید یک گل بگذارم روبروی کولره نور همینقدره که مشخصه یعنی کنار پنجره غیرمستقیم میخوام گیاه مرتفعی باشه و حجیم باشه مثل فیکوس سانسوریا هم نباشه چیزی که خشک نشه و قارچ نزنه

۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۳:۳۴:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

با توجه به اینکه این مکان روبروی کولر قرار دارد هر گیاهی که در این مکان قرار دهید دچار آسیب خواهد شد . اما اگر باد کولر مستقیما" به گیاه نخورد ، میتوانید گیاهان رونده ی قیم دار ، مانند اسکاندس سبز ( قیم دار ) ، پتوس سبز( قیم دار ) یا پتوس حصیری قیم دار و مانند اینها که تصویرشان را برایتان ارسال میکنم را تهیه کنید . نخل شامادورا و دراسنا کامپکت هم گزینه های مناسبی هستند .

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۲۲:۱۶:۵۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@