پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

یاسمین یعقوبی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۳-۱۴۰۳

لک قهوه ای وزرد شدن برگ ویژه

تعداد بازدید ۸۴

سلام وقت بخیر فیکوس دارم همه شرایطش عالیه هم نور هم آبیاری مرتب وبعداز خشکی خاک هست هم رطوبتش تامینه وزیر چراغ رشد هم گذاشتم ولی الان چند روز دوبرگ پایینش از وسط برگ روبه بیرون شروع به زرد شدن کردن وافتادن هم پشت برگهای سبز ش که نگا کردم لک قهوه ای زده و سوراخ شده علتش چیه؟؟ راه درمانش چی هست؟؟؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۰:۲۵:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید محیط گیاه از نظر تهویه چه وضعیتی دارد و در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۹:۵۹

یاسمین یعقوبی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۳-۱۴۰۳

تهویه اش تامینه روزی چند ساعت پنجره رو باز می کنم . هر هفته بعد از چک کردن و خشکی کامل خاک سیرابش می کنم . اونقد که اب اضافی که از زیر گلدونش بیاد . (یک بطری اب معدنی کوچک ) بهش آب میدم

۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۱:۴۹:۰۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

نور مصنوعی برای این گیاه کافی نیست . فیکوس ها به محیطی با تهویه ی بسیار عالی نیاز دارند و و در این فصل که فصل رشد است به هوای تازه ی بیشتری نیاز دارند . بهتر است اگر تراس دارید در بهار و تابستان این گیاه را در تراس سایه ، قرار دهید و با شروع فصل سرما ( که گیاه تقریبا به حالت رکود میرود ) انرا به داخل منتقل کنید . اگر جنس گلدان پلیمری یا فلزی است آنرا تعویض کنید و اگر خاک گلدان بیش از حد سبک است انرا اصلاح کرده و از خاکی با بافت متوسط استفاده کنید . اگر روی سطح خاک را سنگریزه و مانند اینها ریخته اید آنها را جمع اوری کنید . وقتی شرایط گیاه به ثبات رسید میتوانید با کود کلات آهن ماهی یکبار گیاه را تغذیه کنید اواسط پاییز کوددهی را متوقف کنید . گیاه شما علاوه بر مشکل تهویه و ابیاری، دچار قارچ هم شده است اما فعلا نیازی به سمپاشی با قارچ کش نیست زیرا اگر شرایط محیطی گیاه ، مساعد نشود ، استفاده از سم موثر نخواهد بود. اگر غبارپاشی انجام می دهید فعلا آنرا متوقف کنید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۹:۱۴:۴۵

یاسمین یعقوبی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۹-۰۳-۱۴۰۳

اهواز هستم شرایط اینکه گیاه رو‌بذارم تو تراس ندارم.مثلا دیروز دمای هوا ۶۰ درجه بود.نور مصنوعی گذاشتم.برای تهویه هم روزی چند ساعت باز هست.دمای اتاق هم تا ۲۶ درجه میرسه البته با کولر اسپیلت.برای درمان قارچ چیکار کنم.و اینکه کنار باقی گیاهاس ممکن این قارچ به بقیه هم سرایت کنه؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۹:۳۰:۵۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

خیر به بقیه سرایت نمیکند . دمای ۶۰ درجه برای این گیاه بالاست . بهتر است در محیط داخل و در کنار پنجره ی نورگیر قرار داشته باشد. سعی کنید گیاه روبروی کولر نباشد . زمانی که شدت نور زیاد است غبارپاشی انجام ندهید . فعلا یک نوبت با قارچ کش گیاه را سمپاشی کنید.سمپاشی را در داخل منزل انجام ندهید. البته اگر شرایط محیطی گیاه مساعد نشود استفاده از سم قارچ کش ، موقتی خواهد بود و ممکنست گیاه موقتا علائم بهبودی را حاصل کند اما بعد از مدتی مجددا گیاه دچار مشکل خواهد شد . سعی کنید در اطراف گلدان ،شلوغ و ممدو از گیاهان دیگر ، نباشد . تا تهویه در اطراف گیاه به خوبی انجام شود. گلدان در کنار سیستم های صوتی و تصویری و یا نزدیک به آشپزخانه و سرویس قرار نداشته باشد . ارتفاع گیاه چقدر است و با سقف چقدر فاصله دارد ؟ لطفا یک عکس کامل از گیاه و گلدانی که در آن قراردارد ارسال نمایید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش پنکونازول
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۱:۱۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@