پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

یاسمن گلشن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۴-۱۴۰۳

روش درست و اصولی سم پاشی نخل یوکا ویژه

تعداد بازدید ۹۰

من ۶ ماه نخل یوکا خریدم هفته ای یکبار وارچ کوچک بهش آب میدادم تو پذیرایی جایی که بود پنجره نداشت واسه نور بعد یه مدت روش سفیدک پودری زد فکر مردم واسه نداشتن نور بردمش تو اتاق خواب سمت پنجره و سم از مغازه گل فروشی خریدم سم پاشی کردم سه مرحله انجام دادم ولی تغییر نکرد بعضی برگاش زد شد و خشک شد کندم دوباره از همون سم سمپاظی کردم ولی هنوز خوب نشده میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟امروز از گل فروشی یه سم قارچ کش پودری سفید بهم داده خریدم گفت تو یک لیتر آب بریز اسپری کن و ‌ودر آهن داده که بریزم تو آب واسه خاکش ولی میترسم سم مناسبی نباشه

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۲۰:۳۹:۴۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . تهویه ی نامناسب محیط ، نوسان دما و رطوبت زیاد و افراط و تفریط در آبیاری باعث بروز این مشکلات شده است . اگر خاک گلدان سبک است آنرا با خاکباغچه ای که بافتی متوسط دارد تعویض کنید .اگر تراس دارید گلدان را بعد از اصلاح خاک به تراس نیمسایه منتقل کنید . برگهای آسیب دیده را جدا کنید و برگهایی که سالمند و فقط سفیدک دارند ، سفیدکها را با دستمال خشک از روی برگها پاک کنید . نیازی به استفاده از سم نیست . یوکا گیاهی بیرونی است و به فضای ازاد نیاز دارد . آبیاری باید زمانی که خاک نسبتا خشک شده باشد انجام شود. میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حدودا یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید و در این فصل گیاه را سیراب کنید.

۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۲۲:۱۹:۱۶

یاسمن گلشن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۴-۱۴۰۳

سم نزنم بهش یعنی؟

۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۲۲:۳۷:۵۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

نیازی نیست . اگر سمپاشی انجام بدید اما محیط گیاه تغییر نکند ، سمپاشی موثر نخواهد بود.

۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۳:۴۹

یاسمن گلشن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۴-۱۴۰۳

من نزدیک تراس گذاشتمش روزی ۱-۲ ساعت پنجره باز میکنم که هوا عوض بشه و نور بگیره به نظر شما الان جاش خوب هست؟ و اینکه از این پودر آهن تو خاکش بریزم؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۸:۵۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

این محیط از نظر نور و تهویه اصلا مناسب یوکا نیست .مخصوصا اینکه گیاه شما نسبت به سایزی که دارد حتما باید در محیطی با فضای بیشتر و نور زیادتر قرار داشته باشد . روزیر یک الی دوساعت هوای تازه برایش کافی نیست . این گیاه در این فصل که فصل رشد است ، حداقل باید دو سوم از طول روز را در معرض هوای ازاد قرار داشته باشد . میتوانید بعد از بهبود شرایط محیطی و به ثبات رسیدن وضعیت گیاه ، یکبار از کود کلات آهن استفاده کنید .

۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۱:۰۸:۱۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@