پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

نگار تقی زاده

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۴-۱۴۰۳

مچاله شدن و قهوه ای شدن نوک و کناره برگ های برگ انجیری ویژه

تعداد بازدید ۶۵

سلام . چند سال برگ انجیری رو داریم فقط همون اویل رشد خوبی داشت . بعد کم کم برگ جدید نداد و نوک برگ ها شروع به قهوه ای شدن کرد. حدود یک ماه هست که برگ ها حالت مچالگی گرفتن و روی برگ اا نقطه های قهوه ای دیده میشه.کلا گیاه بی حال هست. ش

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۰۶:۲۱:۳۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا یک ساعت گلدان را در ظرف آب قرار دهید به گونه‌ای که تا نیمی از گلدان در آب قرار داشته باشد و بعد بفرمایید که سطح خاک در طی این مدت خیس میشود یا خیر ؟

۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۳:۴۷:۵۰

نگار تقی زاده

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۴-۱۴۰۳

سلام . متاسفانه بعد ۱ ساعت سطح گلدان خیس نشد

۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۵:۵۳:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

خاک گلدان از زهکشی خوبی برخوردار نیست و گیاه دچار تشنگی مفرط شده است . فعلا برای رفع تشنگی گیاه ، اجازه دهید انقدر گلدان در آب بماند تا سطح خاک خیس شود و بع از اینکه گیاه سرحال شد خاک را اصلاح و تعویض کنید . بعد از تعویض خاک ، گیاه را کاملا سیراب نموده و چند روز گلدان را در جایی با تهویه ی خوب و نور ملایم و نسبتا سایه قرار دهید و بعد از ان به محلی پرنورتر منتقل کنید .

۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۲۱:۲۸:۴۵

نگار تقی زاده

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۴-۱۴۰۳

از دیروز که تو آب بوده هنوز سرحال نشده . به نظر شما گلدون بزرگ نیست برای این گیاه؟ نباید کوچیکتر باشه؟ چه خاکی مناسبه برای این گیاه؟ لطفا مقدار آبیاری و دفعات هفتگی آبیاری رو هم بگید .

۱۴۰۳-۰۴-۳۱ ۰۹:۱۳:۱۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گلدان را تعویض و از ترکیب خاکبرگ و پیتماس (نه کوکوپیت و پرلیت ) استفاده کنید. دو قسمت خاکبرگ را با یک قسمت پیتماس کاملا مخلوط کرده و گیاه را در ان بکارید . اگر ریشه در گلدان پر بود سایز گلدان همین مناسب است اما اگر گیاه ریشه کم داشت ، سایز گلدان را کمی کوچکتر کنید . بعد از تعویض گلدان گیاه را کاملا سیراب کنید و چند روزی انرا در جایی نسبتا خنک با تهویه ی خوب و نور ملایم نسبتا سایه قرار دهید و بعد انرا به محل پرنورتر و محل اصلی منتقل کنید . برگ انجیری گیاهی آبدوست و رطوبت دوست است مخصوصا در این فصل به آبیاری منظم و کافی نیاز دارد . ابیاری کم و رطوبترسانی ناکافی ، تهویه ی نامناسب محیط از مهمترین عوامل بیحالی و خشک شدن حاشیه ی برگهای ، گیاه برگ انجیری است.

۱۴۰۳-۰۴-۳۱ ۱۰:۲۵:۱۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@