پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

محمودرضا فریدونی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۳-۱۴۰۱

زرد شدن برگهای محبوبه شب ویژه

تعداد بازدید ۲۷۴۴

از چند روز گذشته برگهای گل محبوبه من که در باغچه است در حال زرد شدن است و می‌ریزند. تعداد زیادی از برگهای قدیمی و قسمت پایین شاخه ها در حال زرد شدن و ریختن هستند. مشکل چیست؟ درختچه پنج ساله است. هفته گذشته به دلیل آفت شته و لوله و پژمرده شدن برگهای جدید، یک نوبت سمپاشی کردم. با تشکر فراوان

۱۴۰۱-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۹:۵۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه رو ارسال کنید متشکرم

۱۴۰۱-۰۳-۳۰ ۲۳:۱۰:۰۳

محمودرضا فریدونی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۳-۱۴۰۱

سلام، عکس درختچه محبوبه من

تصاویر ارسالی
۱۴۰۱-۰۳-۳۱ ۰۲:۱۹:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

از چه سمی استفاده کردید و سمپاشی را در چه زمانی از روز انجام دادید ؟

۱۴۰۱-۰۳-۳۱ ۲۳:۰۴:۱۲

محمودرضا فریدونی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۳-۱۴۰۱

سلام، سم: ایمیداریا، آریاشیمی ایمیداکلروپراید ۳۵٪ غلظت: ۱cc در لیتر آب میزان: در حد شسته شدن برگها با محلول زمان: ساعت ۲۳ تا ۲۴ در هوای حدود ۲۶ C° شیراز

۱۴۰۱-۰۴-۰۱ ۰۳:۳۰:۰۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر بعد از سمپاشی واکنش نشون داده میتونه بعلت دُزِ زیاد سم باشه ، اما اگر قبل از سمپاشی در حال زرد کردن برگ و ریزش بوده مشکل ریشه ای داره و بهتره ریشه یا اطراف اون مورد بررسی قرار بگیره ، آیا هنوز هم آفت داره ؟ حتی به تعداد کم ؟ ایا گیاه رو در زمان آبیاری سیرآب میکنید ؟ آیا ساقه در حالِ چروک شدنه ؟ آیا گیاه شپشک آردآلود هم داشته ؟

۱۴۰۱-۰۴-۰۱ ۰۶:۴۰:۳۵

محمودرضا فریدونی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۳-۱۴۰۱

سلام، اولاً پاسخ دادن به این سوالات شما خودش یه پروژه است. دوماً آنقدر پروسه پرسش و پاسخ طولانی بود که مشکل یا حل میشه یا حادّ. ثالثاً اگر قراره برای یک پرسش و راهنمایی مجازی هزینه گرفته بشه، باید کارشناس در دسترس باشه و سریع پاسخ بده. نه اینکه پاسخ به هر کامنت ۲۴ ساعت طول بکشه. در پاسخگویی مجازی، کارشناس باید آنقدر مسلط باشد که با سرعت به پاسخ و راهنمایی مورد نظر برسد. وگرنه اگر قرار باشد هر شخص گیاه را با خاک ببره آزمایشگاه و تمام موارد مرتبط آنرا استخراج کنه تا کارشناس جواب بده، که تاباندن لقمه... است. به هر حال از ارتباط شما متشکرم و ۲۰۰۰۰ تومان ضرر ارزش یک تجربه را داشت.؟؟!!!

۱۴۰۱-۰۴-۰۲ ۰۴:۵۵:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

کاربر عزیز ، زمانی که تمایل به دریافت راهنمایی مجازی دارید باید به سوالاتی که مطرح میشه پاسخ بدید چون کارشناس در محیط نگهداری گیاه حضور ندارد و از طریق این پرسش و پاسخ هاست که میتونه به شما کمک کنه ، از طرفی مشکلاتی که برای گیاه ایجاد میشه چیزی نیست که یک روزه برطرف بشه و نیاز به زمان داره تا گیاه به حالت نرمال برسه انهم در صورتی که شرایط نگهداری بهبود پیدا کنه ، گاهی اوقات کاربر باید با ما درارتباط باشه و وضعیت گیاه رو بعد از اقدامات انجام شده اطلاع بده بنابراین این پروسه ، زمانبر هستش ، لطفا صبور باشید و به سوالات پاسخ بدید اگر هم تمایل به مشاوره ی مجازی ندارید میتونید از طریق سایت با همکاران تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس کنید .

۱۴۰۱-۰۴-۰۲ ۰۸:۵۷:۲۹

محمودرضا فریدونی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۰-۰۳-۱۴۰۱

سلام، مهمترین مشکل سامانه شما، تاخیر بسیار زیاد ۲۴ ساعته در پاسخگویی به سوالات و کامنتهای بعدی است. اگر این مشکل حل نشود اولین تجربه کاربران در استفاده از سایت شما آخرین بار آن خواهد بود. همچنین خوب است بجای توجیه مشکلات، انتقاد پذیر باشید تا همین کاربران اندک خود را از دست ندهید. خدانگهدار

۱۴۰۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۰۱:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

کارشناسان گلخانه دار هستند و در زمانی مشخص به پاسخگویی سوالات کاربران میپردازند . به سوالات پاسخ بدید در خدمتتون هستیم .

۱۴۰۱-۰۴-۰۳ ۲۳:۳۹:۴۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@